پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 35151
ترس رژیم اسرائیل از عروسک‌های انتفاضه‌

توقیف محموله ۴۰۰۰ عروسک چفیه پوش سنگ بدست در بندر حیفا

قم نيوز : قم نگار: رژیم غاصب اسرائیل از بیم انجام حملات انتقام جویانه مبارزان فلسطینی، محموله‌ای از عروسک هایی با نمادی از انتفاضه را توقیف کرد.
توقیف محموله ۴۰۰۰ عروسک چفیه پوش سنگ بدست در بندر حیفا
به گزارش قم نگار، گمرک رژیم صهیونیستی در شهر بندری حیفا هزاران عروسک چفیه پوش سنگ به دست به سبک مبارزان فلسطینی را که عازم کرانه باختری بود، توقیف کرد.

به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل» عروسک‌های چفیه پوش که در بسته‌های حاوی علامت «لباس و قالیچه » به بندر حیفا در شمال اسرائیل قاچاق شده بودند، از سوی گمرک مصادره شدند.

بر اساس این گزارش، این ۴ هزار عروسک لباس‌هایی شبیه مبارزان فلسطینی را بر تن داشتند که صورتشان با چفیه پوشانده شده و تنها چشمهایشان معلوم بود و در دست راست سنگی به دست داشتند.

«شلی الکایام» از اعضای کمیته آموزشی کنیست رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «اگر اسباب بازی پرتاب سنگ را به سوی مردم دیگر نشان دهد، باعث عادی شدن این کار خواهد شد. این عروسک‌ها رفتارهای خشونت آمیز را عادی می‌کنند.»

وی بابیان تاثیر پذیری کودکان سه تا ۸ ساله از این عروسک‌ها افزود، باید نسبت به ارسال این عروسک‌ها به کرانه باختری نگران باشیم.



شایان ذکر است، انتفاضه شکلی از اعتراض مردم فلسطین علیه اوضاع نابسامان در اردوگاه‌ها، افزایش بیکاری، تبعیض نژادی و سرکوب روزانه مردم فلسطین به دست رژیم اسرائیل است.

انتفاضه اول فلسطین یا «انقلاب سنگی»، به این دلیل نام گذاری شد چون که سنگ ابزار اصلی در آن بود. برحسب آمارها، حدود ۳۰۰۰ فلسطینی در حین حوادث انتفاضه به دست ارتش غاصب اسرائیل شهید شدند

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezz8x.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما