دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 32181
منبع : پایگاخ خبری شهر کریمه
عضو مجلس خبرگان رهبری؛

بازگشایی سفارت انگلیس راهی برای جاسوسی و نفوذ دشمن است

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تاریخ گواه است که سفارت‌خانه انگلیس در ایران راهی برای جاسوسی و نفوذ دشمن است.
بازگشایی سفارت انگلیس راهی برای جاسوسی و نفوذ دشمن است
به گزارش قم نگار، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به اصل روابط دیپلماسی اظهار کرد: روابط دیپلماسی ایران باید بر پایه مصلحت نظام و حفظ حقوق و عزت ملت ایران باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به سخنان رهبری افزود: غربی‌ها باید این را خوب بدانند که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی هیچ‌گونه گردن‌کلفتی از هیچ‌کسی پذیرفته نیست، کنار نیامدن با ظالم، حمایت از مظلومان و طرفداری از اسلام، از اصـول مستحکم سیاست خارجی است، طوری که حتی دشمن نیز هرگز قادر به منحرف ساختن آن نخواهد بود.

وی ادامه داد: در هر صورت باید به اصل برقراری روابط دیپلماسی و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در کشور حساس باشیم و با هوشیاری کامل راه نفوذ دشمن را ببندیم.

کعبی تصریح کرد: اگر این روابط براساس روابط اقتصادی و برای پیشرفت و رشد اقتصادی و شکوفایی کشور باشد اشکالی ندارد اما باید مصلحت نظام را نیز در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که تاریخ گواه است که سفارت‌خانه انگلیس در ایران راهی برای جاسوسی و نفوذ دشمن است؛ چرا که سینه تاریخ کشورمان پر است از خیانت‌های دیپلمات‌های انگلیس؛ بنابراین مبادا در سایه غفلت مسئولین این سفارتخانه تبدیل به لانه جاسوسی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مسئولین را بیداری و هوشیاری فراخواند و بیان کرد: بنابراین مسئولین مربوطه باید خیلی مواظب باشند که مبادا این روابط پای دشمن را به کشور برای جاسوسی و دخالت در امور کشورمان باز کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مسئولین باید این را خوب بدانند که در نـظـام جـمـهـوری اسـلامـی ایران، مهم‌ترین منبع برای شناخت اهداف سیاست خارجی، قانون اسـاسـی است که نباید از آن تخطی کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezz8x.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما