يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 4820
عالی پور خبر داد:

کشف بیش از 6 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم از کشف بیش از 6 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 10 ماهه سال جاری در قم خبر داد.
کشف بیش از 6 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور گفت: پدیده قاچاق آثار زیان‌بار زیادی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و بازرسان این سازمان با جدیت تمام در سطح بازار با این امر برخورد کرده و کالاهای قاچاق را از سطح بازار جمع آوری می‌کنند.

وی افزود: بازرسان این سازمان طی ۱۰ ماه گذشته موفق به کشف بیش از ۶ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال کالای قاچاق شدند که در این راستا ۶۵۵ پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجعه قضایی ارجاع شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کالاهای کشف شده را سیگار، کنسانتره، تنباکو ، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، میوه، لامپ، لوازم خانگی، سم آفات، تجهیزات پزشکی و مایع پاک کننده دانست.

عالی‌پور از سیگار به عنوان بیشترین تعداد پرونده‌های تشکیل شده نام برد و گفت: طی این مدت ۳۹۸ پرونده در زمینه قاچاق سیگار تشکیل شده که در این راستا ۴۳۶ هزار و ۷۲۵ نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از ۱۶۷ میلیون و ۴۲۸ هزار ریال کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه سنگین‌ترین محموله قاچاق کشف شده مربوط به قاچاق کنسانتره پرتقال و آناناس بود، اظهار داشت: در این پرونده مقدار ۲۱۷ تن کنسانتره ساخت کشور کنیا از یکی از سردخانه‌های استان به ارزش ریالی بیش از ۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد که با هماهنگی مراجع قضایی این سردخانه نیز پلمب شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در این مدت از ۹ واحد صنفی ۲۸۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شده که ارزش کالاهای مکشوفه ۸۰۸ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال است و از نظر ارزش دومین رتبه کشفیات را به خود اختصاص داده است.

عالی‌پور سومین گروه کالایی که از نظر ارزش ریالی بیشترین کشفیات قاچاق را داشته لوازم آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و گفت: ۱۶۸ پرونده قاچاق در این زمینه تشکیل شده و بیش از ۲۰هزار قلم لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق به ارزش ۲۳۴ میلیون و ۷۳۱ هزار ریال کشف شده است.

وی افزود: طی این مدت پرونده‌های دیگری از جمله ۲۹ پرونده قاچاق تنباکو به ارزش ۱۶ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال، ۴۲ پرونده مواد غذایی به ارزش بیش از ۴۰ میلیون ریال، دو پرونده میوه به ارزش ۵۹۰ میلیون ریال، سه پرونده تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از ۱۲ میلیون ریال، یک پرونده قاچاق لامپ به ارزش تقریبی دو میلیون ریال، یک پرونده سموم دفع آفات به ارزش ۱۸ میلیون ریال و یک پرونده مایع پاک کننده به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تشکیل شده که تمام پرونده‌های قاچاق کالا به مراجع قضایی ارسال شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.0djiw6dcxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما