چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 5397
حجت الاسلام بنایی بیان کرد:

نگاه شیعیان جهان به شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام علی بنایی بیان کرد: قم کانون توریسم مذهبی است و نگاه شیعیان جهان به این شهر دوخته شده است.
نگاه شیعیان جهان به شهر قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی بنایی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد انتخاباتی خود، از مراجع تقلید، علما، شخصیت‌های سیاسی و تشکل‌های مختلف مردمی و قشرهای مردم که در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وی را مورد حمایت قرار دادند، تشکر کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس گفت: خوشبختانه مردم قم با حضور گسترده در انتخابات، این استان را به سرافرازی رساندند.

نماینده مردم قم در مجلس انتخابات را نماد مردم سالاری دینی و سرمایه اجتماعی دانست و تاکید کرد: در روز انتخابات مردم به صحنه می‌آیند و نشان می‌دهند که به آرمان‌های امام و رهبری پایبند هستند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: این تلاش‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای نداشت بلکه مردم برای سرافرازی نظام اسلامی به سمت صندوق‌های رای رفتند و موج اثرات فراملی این انتخابات، دشمنان را سردرگم کرده است.

بنایی به تشریح برخی فعالیت‌هایی که در طول دو دوره نمایندگی مجلس انجام داده است پرداخت و تصریح کرد: خوشبختانه در طول این دو دوره به خاطر اینکه برای قم و مردم قم کار کرده‌ام خیلی خوشحال هستم.

وی ادامه داد: هر کاری که در این مدت انجام داده‌ام برای منفعت استان قم بود و احساس می‌شد که بخشی از کار جمعی به بنده سپرده شد.

نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه قم آینده بسیار درخشان و روشنی دارد، تاکید کرد: قم در تامین علوم مورد نیاز بشر نقش آفرین است اما هنوز زمان شکوفایی قم نرسیده است، یعنی باید تلاش‌های زیادی انجام شود تا نقش برجسته قم نمایان‌تر شود.

وی تاکید کرد: قم کانون توریسم مذهبی است و نگاه شیعیان جهان به این شهر دوخته شده است.

بنایی با بیان اینکه اهل قم بر همه خلایق حجت هستند، تاکید کرد: اهالی قم در زمینه استفاده بهینه از نظام دینی گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند.

وی ادامه داد: باید در قم به لحاظ رفتاری و فرهنگی مشی عقلانیت و خردورزی حاکم باشد. افراط و تفریط در این شهر مقدس جایگاهی ندارد چون قم مبنای علم است و مردم از علم روشنایی و نور انتظار دارند نه جدال.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حضور مراجع عظام تقلید و علما باید شان قم را حفظ کنیم از این رو حفظ جایگاه حوزه و مراجع در اولویت قرار دارد.

وی با انتقاد از وجود موازی کاری در انجام برخی کارها گفت: اگر قرار است برای قم کاری شود باید از موازی‌کاری جلوگیری شود تا پول بیت‌المال هدر نرود.

بنایی با بیان اینکه مدیریت قم باید در دستان نیروهای بومی باشد، تاکید کرد: مدیریت استان باید در دست کسانی باشد که دلسوز قم هستند و اگر بخواهیم قم به معنای واقعی کلمه احیا شود باید در دست فرزندان برومند این استان باشد.

وی اصل گزینش و تربیت مدیران شایسته را مهم دانست و تاکید کرد: افرادی که برای قم کار می‌کنند باید نسبت به اجرای طرح‌های نیمه تمام پیگیری کنند نه اینکه این طرح‌ها رها شود و مردم احساس کنند که کارها به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از عقب ماندگی قم به خاطر مطالبات معوقه است و اگر کسی این مطالبات را پیگیری کند، مورد مواخذه برخی افراد قرار می‌گیرد.

بنایی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه قم گفت: برای اینکه قم ترقی و پیشرفت کند نمی‌توانیم معطل منابع دولتی باشیم از این رو باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه‌های بهتر تامین منابع مالی پیدا شود.

وی با بیان اینکه با بودجه‌های قطره چکانی نمی‌توان قم را توسعه داد گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری قم دچار عقب ماندگی ۱۵۰ ساله است و باید ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای این استان هزینه شود تا قم در حد سایر استان‌ها ارتقا یابد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.1dtiw6dmegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما