دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 6288

8 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی قم اضافه شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از حذف اتوبوس‌های فرسوده از سرویس‌های حمل ‌و نقل درون شهری و افزوده شدن هشت دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد.
8 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی قم اضافه شد
به گزارش قم نیوز، سعید امراللهی امروز از برنامه‌ریزی برای افزایش خطوط مسافربری در قم خبر داد و گفت: در این سازمان برنامه‌ای تدوین شده تا برخی مسیرهایی که وجود اتوبوس در آنها ضروری محسوب می‌شود اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات امکان فعالیت اتوبوس در آن مسیرها وجود ندارد، شناسایی شوند.

وی به تبیین مشکلات برخی مسیرها که امکان فعالیت اتوبوس در آن مسیرها وجود ندارد اشاره و تصریح کرد: بافت فیزیکی منطقه‌ای، کم عرض بودن مسیرهای حمل‌و نقل و خیابان‌ها و... از جمله مشکلاتی است که موجب می‌شود اتوبوس نتواند در برخی مسیرها به فعالیت بپردازد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: پس از بررسی تمام خیابان‌ها و مسیرهای جاده‌ای ۱۸ مسیر داخل شهر و هشت مسیر اطراف شهر قم شناسایی شدند که حمل و نقل مسافرین با مینی‌بوس انجام شود.

وی یادآور شد: بر پایه مصوبات انجام شده در این سازمان، در نظر گرفتن توان مالی و وضعیت بستری که برای عبور این دستگاه‌های نقلیه حاضر می‌شود به زودی مینی‌بوس‌ها در مسیرهای ویژه به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

امراللهی از مطالعات کاربردی کارشناسان در زمینه فعال کردن سرویس‌های تندرو (بی آر تی) در قم خبر داد و بیان کرد: سرویس‌های حمل و نقل تندرو در قم به معنای خاص تعریف شده نیست و در صورت پایان یافتن مطالعات کاربردی، سرویس‌های تندور شبهه بی آر تی در مسیرهای شلوغ و پرتردد فعال می‌شوند.

وی به تبیین دلایل فعال نکردن سرویس‌های بی آر تی به معنای خاص تعریف شده پرداخت و بیان کرد: به دلیل بافت فیزیکی قم و پایین بودن برخی امکانات شهری، امکان فعال شدن سرویس‌های بی آر تی وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: دو جلسه در حوزه حمل و نقل و ترافیک قم تشکیل شده و در این موضوع بحث و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته است.

وی به مسیرهایی که برای سرویس‌های تندرو در نظر گرفته شده اشاره و بیان کرد: مشاوران با برررسی‌های انجام شده مسیرهایی چون خیابان امام خمینی(ره) و بلوار امین را به عنوان پر ترافیک‌ترین نقاط شهری معرفی کرده‌اند تا در صورت مثبت بودن نتیجه کارشناسان سرویس‌های حمل و نقل تندور در این مسیرها فعال شود.

امراللهی از دیگر دلایل نبود امکان فعالیت سرویس‌های حمل و نقل تندرو در قم را دسترسی‌های محلی و اماکنی که در مسیر وجود دارد عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پوشش جدید رانندگان اتوبوس‌های قم خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ درصد رانندگان لباس‌های مخصوص خود را دریافت کرده‌اند و تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمام رانندگان قمی به پوشش یک رنگ در خواهند آمد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به افزوده شدن ۱۰ دستگاه اتوبوس در پایان سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: به هرخط فعال یک دستگاه اتوبوس اضافه شده است تا حمل و نقل شهری به سهولت انجام گیرد.

وی افزود: از تعداد ۱۰ دستگاه ذکر شده، شش دستگاه اتوبوس به مسیرهایی که اتوبوس در آنها فعال بود اضافه شده و چهار دستگاه به مسیر ۴۵ متری کشاورز افزوده شد.

امراللهی در پایان از افزوده شدن هشت دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها از روز چهارم اردیبهشت در بستر رودخانه برای حمل‌و‌نقل مسافرین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.cdviw6d0cgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما