دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 7845
در مسجد امام حسن عسکری برگزار می شود؛

مراسم شب احیای نیمه شعبان

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل اوقاف و امور خیریه قم از برگزاری مراسم معنوی شب احیای نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسكری(ع) خبر داد.
مراسم شب احیای نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوذب شیری اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر قرائت دعای پرفیض كمیل و مناجات شعبانیه، حجت الاسلام محمد جواد فاضل لنكرانی رییس مركز فقهی ائمه اطهار (ع) به سخنرانی می پردازد.

وی با بیان اینكه مراسم احیاء شب نیمه شعبان از ساعت ۳۰/۲۳ آغاز خواهد شد، اذعان داشت: برنامه جزء خوانی قرآن و صلوات برای سلامتی و فرج امام زمان (عج)، توزیع كتابچه‌های مناجات شعبانیه وایستگاه‌های بلوتوث به منظور در اختیار قرار گرفتن مطالب مرتبط با اعمال نیمه شعبان از دیگر برنامه های مراسم احیاء شب نیمه شعبان است .

شیری افزود: در این مراسم بروشور وقف و استفتائات مقام معظم رهبری در بین شب زنده داران توزیع خواهد شد كه از این بروشورها مسابقه ای طراحی شده است كه به قید قرعه، به ۱۴ نفر از منتظران امام زمان(عج) كه پاسخ های صحیح داده باشند، جوایزی اهداء خواهد شد.

وی افزود: مراسم احیای شب نیمه شعبان با قرائت نماز صبح به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینكه احیای نیمه شعبان یكی از سنت های مورد تاكید ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: براساس سخنان و احادیث ائمه اطهار(ع)، بنده ای نیست كه شب نیمه شعبان را احیا دارد و در آن دعای كمیل بخواند مگر آنكه دعای او اجابت شود.

وی عنوان کرد: در این شب عزیز عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با دعا و راز و نیاز تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) را از درگاه الهی خواستار خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.jdeiw6dctgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما