سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 8835
قلندر خبر داد:

اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای ایجاد بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی متصل می‌شود.
اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قلندر با اشاره به اهمیت ایجاد راه‌های ارتباطی کم‌هزینه و مطمئن برای بخش صنعتی اظهار داشت: در سالی که به نام حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است، گسترش راه‌های مواصلاتی برای ارتباط با صنعت یکی از ماموریت‌های اصلی اداره‌کل راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: قرار است این منطقه به یک بندر خشک تبدیل شود که این موضوع به زیرساخت‌هایی نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه این بندر می‌تواند در ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان قم نقش موثری داشته باشد، عنوان کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که برای این بندر لازم است، وجود راه‌های ارتباطی است که در این حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی تلاش‌هایی انجام داده است.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌آهن به عنوان یک راه ارتباطی مطمئن خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی یکی از بهترین راه‌های حمایت از صنعت در بخش راه و ترابری است.

قلندر اضافه کرد: در این راستا اتصال شبکه ریلی سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع در سال جاری توسط اداره‌کل راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: برای این کار ۹ کیلومتر مسیر ریلی لازم است تا راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان متصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: این مسیر دو دهنه پل بسیار بزرگ دارد که برای طراحی آن از تخصص مهندسان راه و شهرسازی استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ دهنه دیگر نیز در این مسیر وجود دارد که برای آن باید ۲۴ پل کوچک احداث شود.

قلندر با اشاره به اینکه احداث این مسیر موجب می‌شود که موادی که از طریق کامیون‌ها جابه‌جا می‌شده از مسیر ریلی منتقل می‌شود، گفت: برای این طرح ۶ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.mdciw6dctgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما