پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 9852
منبع : قم نیوز

تیر خلاص برای مخالفان سر سخت مونوریل

قم نيوز : قم نیوز: نصب نخستین تیر مونوریل قم، و ادامه نصب تیرها با سرعت 3 تیر در روز، تیر خلاصی بود که به سوی مخالفان سر سخت مونوریل شلیک شد و باعث شد تا دیگر صدایی از ایشان بلند نشود. اما به نظر می‌رسد برخی از این مخالفان، فاز 2 این پروژه را هدف مخالفت‌های خود قرار داده‌اند.
تیر خلاص برای مخالفان سر سخت مونوریل
به گزارش قم نیوز، با گذشت نزدیک به سه سال از آغاز عملیات اجرایی مونوریل، حالا با آغاز عملیات نصب تیرهای اصلی این پروژه، دیگر کسی شک ندارد که مردم قم به زودی سوار مونوریل خواهند شد. در واقع در روز 26 آذر ماه، همزمان با روز ملی حمل و نقل، آن چنان تیر خلاص سنگینی به مخالفان سرسخت این پروژه شلیک شد که تقریبا دیگر توانایی پاسخ‌گویی ندارند.

عملیات عمرانی پروژه مونوریل قم هم اکنون به پیشرفت 60 درصدی رسیده است و از سوی دیگر اختصاص کمک ارزی چهل میلیون دلاری از سوی دولت برای این پروژه، باعث شده است تا تامین ناوگان این پروژه که در کشور ایتالیا ساخته می‌شود، با سرعت مناسب پیش برود. در واقع همه چیز مهیا است تا زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع)، بتوانند به زودی از مونوریل قم استفاده کنند.

مخالفان پروژه مونوریل قم اما در این دو سال و اندی از هیچ کوششی برای جلوگیری از این پروژه ملی که انتقال دانش فنی ساخت این نوع قطارهای شهری را نیز به دنبال دارد، خودداری نکردند. عده‌ای به علت اینکه این طرح توسط دولت آقای احمدی نژاد، پشتیبانی می‌شد، از ابتدا و بدون هیچ کار کارشناسی‌ای برای سخنان خود، این پروژه را مناسب نمی‌دانستند و استدلال خود را این چنین عنوان می‌کردند که "اگر این پروژه خوب بود، در تهران اجرا می‌شد!" این در حالی است که پروژه تعطیل شده مونوریل تهران با پروژه مونوریل قم در تمامی ابعاد از پیمانکار و نوع مسیر و نوع قطار گرفته تا هزینه و زمان اجرا و حتی شکل ستون‌ها، متفاوت است.

گروهی دیگر از مخالفان، که انگیزه‌اشان را از مخالفت دلسوزی برای شهر عنوان می‌کردند، در هر محفل و مجلسی، با ربط و بی ربط به این پروژه حمله می‌کردند و در عین حال اقدام به نامه نویسی‌های متعدد نیز کردند تا به هر نحو ممکن جلوی این پروژه ملی را بگیرند. برخی از این گروه، حتی از رسانه‌های پوشش دهنده اخبار مونوریل نیز شکایت کردند و ایشان را مجبور کردند که متنی برای انتقاد از مونوریل بنویسند.

به هر حال دیگر تیر خلاص به همه این مخالفت‌ها زده شده است و به زودی ناوگان نیز وارد کشور می‌شود تا همه شایعات درباره این پروژه فروکش کند اما به نظر می‌رسد برخی مخالفین پروژه که از به هم زدن کل پروژه نا امید شده‌اند، به سراغ فاز 2 آن رفته‌اند و در امر ابلاغ و آغاز سریع فاز دوم آن، کارشکنی می‌کنند.

فاز 2 پروژه مونوریل قم، از مصلی تا پردیسان، به طول 12 کیلومتر، حل کننده بسیاری از گره‌های ترافیکی منطقه محروم پردیسان است و حق این است که همه دستگاه‌های شهری، از شهرداری و استانداری تا سازمان بازرسی، در انجام آن کمک کنند. زیرا منطقه پردیسان با جمعیت 300 هزار نفر، در آینده نزدیک، بزرگترین قطب جمعیتی قم خواهد شد و آن هنگام است که کارشکنی‌هایی صورت گرفته در ابلاغ مناقصه فاز 2 و تاخیری که به تبع آن به وجود می‌آید، باعث ایجاد مشکلات عدیده در خدمت رسانی به مردم این منطقه می‌شود. امری که هم اکنون با تسریع در کار ساخت مرحله 2 مونوریل قم، می‌توان جلوی آن را گرفت.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcf.td1iw6dc0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما