شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 8169

سازمان ملل جلوی کشتار مسلمانان میانمار را بگیرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به کشتار و سربریدن مسلمانان در کشور میانمار گفت: باید سازمان ملل وارد شده و جلوی کشتار مسلمانان را بگیرد.
سازمان ملل جلوی کشتار مسلمانان میانمار را بگیرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که با حضور گسترده زائران در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه رمضان ماه ضیافت الله و ماه خیر، برکت، سعادت و نورانیت است، اظهار داشت: رمضان ماه قرب الی الله است.

وی با اشاره به اینکه هلال ماه رمضان با چشمان غیرمسلح در نقاط مختلف دیده شد و شک و شبهه‌ای در حلول ماه نیست، تصریح کرد: ان‌شاءالله می‌توانید شب‌های قدر را با اطمینان خاطر برگزار کنید.

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان همه کارها ضریب دارد و در یک عدد که حداقل ۷۰ است ضرب می‌شود، افزود: کمک به نیازمندان در این ماه ۷۰ برابر ماه‌های دیگر صواب دارد و فرستادن دختر یتیم به خانه بخت، آزاد کردن زندانیان، درمان بیماران و... طبق روایات اجر و صواب چندین برابری دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در ماه رمضان فرصت را مغتنم شمرده و تا جایی که می‌توانیم کار خیر انجام دهیم، گفت: یکی از کارهای بسیار مهم در ماه رمضان آشنایی با قرآن کریم است چرا که قرآن در ماه رمضان نازل شده است و عظمت شب قدر به واسطه ظهور قرآن است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جلسات تلاوت و قرائت قرآن در این ماه مبارک به صورت گسترده برگزار می‌شود، اضافه کرد: به ابتکار حرم کریمه اهل بیت قرائت روزانه یک جزء قرآن در روزهای این ماه در نقاط مختلف فراگیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار تلاوت قرآن، آشنایی با مفاهیم قرآن در این ماه مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ادامه داد: الفاظ قرآن جسم و روح آن معانی و تفسیر است و باید علاوه بر جسم قرآن با روح این کتاب آسمانی آشنا شویم.

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه سال‌ها این افتخار را دارم که در ماه رمضان مقداری از تفسیر قرآن را تقدیم علاقمندان و جوانان کنم، خاطرنشان کرد: برای تفسیر امسال، سوره احزاب انتخاب شده است. این سوره در برگیرنده ۱۲ محور مهم است و آشنایی با محورهای دوازده گانه سوره احزاب می‌تواند ما را در رسیدن به مسیر قرب الهی هدایت کند.

وی با قرائت حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: رسول خدا فرمودند خداوند این ماه را به شما امت اسلام ارزانی داشته است و گل سرسبد ماه‌های سال ماه مبارک رمضان است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یک شب عبادت در این ماه از هزار سال طاعت و عبادت برتر است و در این ماه درهای جهنم بسته شده و درهای بهشت به روی مردم گشوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کسی که ماه رمضانی بر او بگذرد و گناهانش بخشوده نشود دور از رحمت خداست، تاکید کرد: باید سعی کنید در پایان این ماه از هرگونه گناه پاکیزه باشید.

مکارم شیرازی اهمیت جلب رضایت پدر و مادر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در قرآن مجید و روایات اسلامی نسبت به رعایت احترام پدر و مادر توصیه‌های بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است روزه ماه مبارک رمضان در فصل گرما فضیلت و اثر بیشتری دارد، افزود: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آمده است روزه داشتن در گرمای تابستان به منزله جهاد فی‌ سبیل‌الله است. همچنین در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است کسی که در گرمای تابستان روزه بدارد و عطش بر او غلبه کند خداوند دستور می‌دهد هزار فرشته صورتش را نوازش کرده و به او رحمت خدا را بشارت دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در کشور نروژ به تازگی یک مسجد برای مسلمانان در حال احداث است، افزود: امام جماعت این مسجد می‌گفت در کشور نروژ ۲۲ ساعت شب و فقط دو ساعت روز است و مسلمانان این کشور روزه ۲۲ ساعته می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: البته اگر روزه برای دختر بچه‌های ۹ ساله که تازه بالغ شده و ضعیف هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند ضرر داشته باشد پدر و مادرها آنها را مجبور به روزه گرفتن نکنند. اگر دختر بچه توانایی دارد، به صورت کامل روزه بگیرد، اگر نمی‌تواند یک روز در میان روزه بگیرد و اگر باز هم نمی‌تواند در فصل زمستان قضای آن را به جا بیاورد.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به کشتار مسلمانان بی‌گناه در کشور میانمار گفت: در این کشور جمعیتی از بودایی‌های متعصب هزار نفر از مسلمانان را کشته‌اند و سر بریده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آنها این درس را از وهابیون یاد گرفته‌اند، افزود: چرا کشورهای اسلامی در برابر این جنایت موضع گیری نمی‌کنند؟ چرا مسلمانان میانمار بی‌دفاع مانده‌اند؟

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز مسلمانان در کشور سوریه به جان هم افتاده‌اند، تاکید کرد: ۸۰۰ هزار نفر مسلمان در کشوری ۴۰ میلیون نفری میانمار زندگی می‌کنند و این مسلمانان غریب مانده‌اند؛ مسلمانان دنیا باید فریاد برآوردند و سازمان ملل باید در این زمینه اقدامی انجام دهد و دولت میانمار را مسوول بداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله گرانی در کشور بیان کرد: مسئولان باید کاری کنند که در ماه رمضان از نظر گرانی، مشکلات برای قشرهای ضعیف برطرف شود.

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مردم نیز باید با خودداری از خرید برخی کالاها در زمینه مبارزه با گرانی اقدامی انجام دهند، گفت: دولت باید کمر همت ببندد و مجلسیان اندیشه کنند تا فشار از طبقات ضعیف برداشته شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.vdciw6dy1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما