پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 3164
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم:

500 هزار نفر از جمعیت قم زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: 550 هزار نفر که بیش از نیمی از جمعیت استان قم را تشکیل می‌دهند از چتر حمایتی بیمه برخوردار هستند.
500 هزار نفر از جمعیت قم زیر پوشش تامین اجتماعی هستند
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی اظهار داشت: بیمه‌شدگان اصلی را در قم ۱۹۴ هزار نفر تشکیل می‌دهند که با افراد خانواده و زیر پوشش خود به ۵۵۰ هزار نفر می‌رسند که این تعداد جمعیت بیش از نیمی از جمعیت استان قم را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری و نگاه ویژه دولت به اقشار کم درآمد بیان کرد: دولت طی قانونی مقرر کرد هر سال کارگران به صورت پلکانی زیر پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرند که در این راستا به به استان قم ۳ هزار نفر سهمیه داده شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم یادآور شد: سال گذشته ۳ هزار و ۸۴۰ نفر کارگر ساختمانی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند که هفت درصد حق بیمه را خود کارگران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد: کارگران ساختمانی تنها با ارائه گواهی ملی مهارت از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم و معرفی‌نامه رسمی از سوی این مرکز به سازمان تامین اجتماعی زیر پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

موسوی از کارگرانی که خواستار حمایت تامین اجتماعی هستند خواست در آزمون اداره‌کل فنی ‌و حرفه‌ای استان قم شرکت و با اخذ گواهی و معرفی‌نامه زیر پوشش چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

وی همچنین در خصوص پرداخت حق بیمه بیکاری به کارگران افزود: کارگرانی که وضعیت بیکاری آنان بررسی و غیر ارادی بودن آن به تشخیص اداره کار رسیده است، از حمایت سازمان تامین اجتماعی برخوردار شده و به آنان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تعداد افرادی که از سازمان تامین اجتماعی استان قم بیمه بیکاری دریافت می‌کنند را هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی استان قم به این افراد هر دو ماه یکبار مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان به عنوان بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

وی افزود: تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان اصلی را بازنشستگان تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند که ماهانه ۱۰ هزار میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان به عنوان حق بازنشستگی به آنان پرداخت می‌شود.

موسوی بیان کرد: میزان سهمیه‌ای که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای سازمان تامین اجتماعی استان قم در نظر گرفته شده تعداد ۲ هزار و ۸۵۵ نفر است که از این تعداد هزار و ۵۵۶ نفر در هشت ماه گذشته زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به نحوه پرداخت حق بیمه توسط این قشر از جامعه خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از حق بیمه توسط دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها و هشت درصد از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند که ۱۷۶ نفر آنان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و تعداد مشمولان یارانه زیرپوشش بهزیستی ۴ هزار و ۳۹۳ نفر است.

وی با اشاره به مجریان خوداشتغالی و خودکفایی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سهمیه سازمان تامین اجتماعی استان قم برای اعمال چتر حمایتی ۳ هزار و۶۵۰ نفر است که از این تعداد ۶۲۳ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.vdmiw6dyjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما