?>?> تاسیس تمام مدارس قرآنی توسط بخش خصوصی | قم نیوز
شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 4802
نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد:

تاسیس تمام مدارس قرآنی توسط بخش خصوصی

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس در رابطه با سوالی مبنی بر مشارکت آموزش و پرورش در تأسیس اینگونه مدارس اظهار داشت: تاکنون تمام مدارس قرآنی توسط بخش خصوصی تأسیس شده‌اند و افزایش این مدارس نیازمند مشارکت آموزش و پرورش است.
تاسیس تمام مدارس قرآنی توسط بخش خصوصی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی بنایی در حاشیه بازدید از مدرسه علوم قرآنی امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: تأسیس مدارس قرآنی از اقدامات ابتکاری شایسته‌ای است که توسط حجت‌الاسلام طباطبایی از قم پایه‌گذاری شد و در زمان کوتاهی در تمام کشور توسط ایشان شعباتی از این نوع مدارس تأسیس گردیده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: دانش آموزان در اینگونه مدارس ضمن فراگیری درس‌های کلاسیک خود، نسبت به قرآن و مفاهیم قرآنی آموزش می‌بینند و از دوره پیش دبستانی تا دوره راهنمایی به طور مداوم زیر پوشش آموزش هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خانواده‌ها استقبال خوبی از این مدارس داشته‌اند، ابراز داشت: سفارشات مقام معظم رهبری راجع به گسترش مسائل قرآنی از یک سو و لزوم اهتمام بخشیدن همه آحاد جامعه به ترویج قرآن خوانی و آموزش مفاهیم قرآنی از سوی دیگر اهمیت تأسیس این مدارس را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

بنایی افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین رشد و تقویت بنیان‌های فکری دانش آموزان نیازمند سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان به فراگیری قرآن کمک شایانی می‌کند، اذعان داشت: پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با قرآن و علوم قرآنی از جمله وظایفی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس در رابطه با سئوالی مبنی بر مشارکت آموزش و پرورش در تأسیس اینگونه مدارس اظهار داشت: تاکنون تمام مدارس قرآنی توسط بخش خصوصی تأسیس شده‌اند و افزایش این مدارس نیازمند مشارکت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: شایسته است هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی و تمام کسانی که امکاناتی را برای هرچه بهتر شدن فضای قرآنی کشور در اختیار دارند در این طرح پسندیده سرمایه گذاری کنند تا در ارتباط با اهمیت به قرآن از هیچ کاری فروگذاری نشود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.xdjiw6dc0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما