چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 6017
ه مناسبت سی‌وسومین سالگرد شهادت سپهبد قرنی صورت می‌گیرد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت سپهبد قرنی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد شهادت سپهبد محمدولی قرنی نخستین رییس ستاد مشترک ارتش حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
برگزاری مراسم بزرگداشت سپهبد قرنی در قم
به گزارش قم نیوز، همزمان با سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی مراسم بزرگداشت نخستین رییس ستاد مشترک ارتش سوم اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

در این مراسم که ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، با حضور خانواده معظم شهدا و نیروهای نظامی و انتظامی یاد و خاطره این شهید والا مقام گرامی داشته خواهد شد.

همچنین در این مراسم مزار شهید سپهبد قرنی که در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت واقع شده است، گلباران می‌شود.

شهید سپهبد قرنی در سال ۱۲۹۲ دیده به جهان گشود. وی پس از طی تحصیلات مقدماتی وارد ارتش شد و در این مسیر رشد کرد و در دانشکده افسری صاحب معلومات نظامی شد.

وی از همان ابتدا به دلیل عشق به مفاهیم مذهبی دنباله‌رو تعالیم امام خمینی (ره) شد و در سال ۱۳۳۷ به همراه عده‌ای از همفکران خود تصمیم گرفت که علیه رژیم منحوس پهلوی دست به کودتا بزند. این طرح لو رفت و او به زندان محکوم شد.

پس از آزادی از زندان او در راه تازه‌ای قرار گرفت، اما هر از گاهی به دلیل فعالیت‌های گسترده‌اش علیه رژیم پهلوی به زندان محکوم می‌شد. پس از پیروزى شکوهمند انقلاب اسلامى، سپهبد قرنى به سمت نخستین رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شد. وی در روز بیست و چهارم بهمن ۵۷ در دفتر ریاست ستاد ارتش، تمثال حضرت امام خمینى رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهورى اسلامى را نصب کرد. وی سپس فعالیت خود را براى تصفیه و بازسازى و توان مکتبى بخشیدن به ارتش آغاز کرد. مدت مسئولیت او در نظام جمهوری اسلامی فقط ۴۳ روز از ۲۳ بهمن ۵۷ تا ۷ فروردین ۵۸ بوده است.

از دید نیروهای ضدانقلاب که با وابستگی به بیگانگان از جمله رژیم بعث عراق، از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دست به ایجاد آشوب و بلوا در بسیاری از شهرها و به ویژه استان کردستان زدند و تا آنجا پیش رفتند که پادگان کردستان را تصرف و غارت کردند، گناه بزرگ سپهبد قرنی این بود که با تمام وجود از سقوط پادگان سنندج جلوگیری کرد و اجازه نداد که به سرنوشت دیگر مراکز نظامی که با خیانت برخی افراد به دست ضد انقلابیون افتاد، دچار شود.

سرانجام کارشکنی لیبرال‌ها و مدافعین گروهک‌های ضدانقلاب موجب شد تا در تاریخ هفت فروردین ۵۸ سپهبد قرنی، به خاطر اختلافی که در نوع برخورد با اشرار فعال در کردستان با دولت موقت داشت، استعفای خود را تقدیم امام (ره ) کند و در همین روز از طرف دولت موقت برکنار شد و طولی نکشید که سوم اردیبهشت همان سال توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.ydviw6dxegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما