دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 44242
منبع : خبرگزاری فارس

پیگیری احداث کتابخانه در مناطق محروم استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت:‌ وجود کتابخانه از جمله نیازهای فرهنگی هر استان است، بنابراین راه‌اندازی آنها در مناطق محروم قم پیگیری می‌شود تا بتوانیم به وسیله آن خدمت مناسبی به مردم این مناطق ارائه دهیم.
پیگیری احداث کتابخانه در مناطق محروم استان قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام امیرعطاءالله جباری ، با اشاره به عضویت 17 هزار و 403 نفر در کتابخانه‌های عمومی استان بر اساس آمار سال گذشته اظهار کرد: 23 کتابخانه استان زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است که از جمله آنها می‌توان به کتابخانه‌های آیت‌الله خامنه‌ای،‌ شهدای قم، موسسه امام صادق(ع)، علامه امینی، مریم(س)، فاطمه الزهرا(س)، امام حسین(ع)، یادگار امام(ره) و ایثار اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود کتابخانه از جمله نیازهای فرهنگی هر استانی است، بنابراین احداث و راه‌اندازی آنها در مناطق محروم استان پیگیری می‌شود تا بتوانیم به وسیله آن خدمت فرهنگی مناسبی به شهروندان ارائه دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به وجود هشت کتابخانه در بخش‌های استان قم گفت: این کتابخانه‌ها در جعفریه،‌ کهک، نایه، فردو، صرم، مبارک‌آباد، طایقان و سلفچگان واقع است.

وی خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه در روستاها بر اساس ظرفیت روستاها صورت می‌گیرد، استقبال مردم نیز در پیگیری این امر تأثیرگذار است.

جباری عنوان کرد: افراد در سال گذشته 563 هزار و 202 کتاب از کتابخانه‌ها امانت گرفتند که نسبت به سال 93 افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه با میزان فضای کتابخانه‌ای استاندارد فاصله داریم، گفت: میزان فضای کتابخانه‌ای استاندارد باید چهار متر مربع برای هر 100 نفر باشد، البته برنامه‌ریزی لازم برای دستیابی به این میزان فضای کتابخانه‌ای انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: نهادهایی مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را داشته‌، ولی نیاز است نهادهای دیگر نیز کمک کنند تا با احداث کتابخانه‌های جدید به میزان سرانه استاندارد برسیم.

وی با بیان اینکه باید در زمینه ارتقای جایگاه فرهنگ تلاش شود، گفت: بسیاری از مشکلات موجود از جمله مسائل اجتماعی، شهری و... از فرهنگ ناشی می‌شود، بنابراین باید در زمینه امور مختلف فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و به عنوان اولویت به آن نگاه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf00dj.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما