شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 26972
امام جمعه قم:

نباید جملات مسئولان برای مردم نگرانی ایجاد کند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: نباید مسئولان سخنی بگویند که مردم احساس کنند که فضای ناامیدی از سوی مسئولان در حال ایجاد شدن است و نباید جملات مسئولان نگرانی را برای مردم ایجاد کند.
نباید جملات مسئولان برای مردم نگرانی ایجاد کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (ص) برگزار شد، با اشاره به بستری شدن مقام معظم رهبری در بیمارستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با وجود اینکه رهبر کشور هستند، در یک بیمارستان دولتی بستری شدند و عمل ایشان در ابتدای صبح صورت گرفت تا مشکلی برای عمل بیماران دیگر به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: مراجع عظام تقلید به صورت حضوری، تلفنی یا ارسال نماینده از مقام معظم رهبری عیادت کردند که این نشان از عشق آنها به مقام معظم رهبری دارد، پس از عمل هم اراتمندان مقام معظم رهبری در سراسر جهان دست به دعا برداشتند تا ایشان سلامت کامل را کسب کنند.

امام جمعه قم تشکیل دولت عراق را پس از طی کردن یک دوره از شرایط سخت دانست و افزود: امیدوارم که با اقتدار دولت عراق و عنایت الهی پس از این شاهد آرامش در عراق باشیم، در یمن هم هنوز بازماندگان رژیم دیکتاتوری سابق بر سرکار هستند و مردم در اعتراض به آنها به خیابان ها آمدند، اما دولت این کشور مردم را به گلوله بست.

وی تصریح کرد: دولت یمن باید بر سر عقل بیاید و بداند که با گلوله نمی تواند مانع از رسیدن مردم به خواسته های به حق شان بشود، دولت یمن باید از سرنوشت رژیم های دیکتاتوری درس بگیرد و به دنبال برآورده کردن خواسته های مردم باشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به جنایت صهیونیست ها گفت: رژیم صهیونیستی در برابر چشم جهانیان و مدعیان حقوق بشر، کودکان غزه را به خاک خون کشید و ما به دلیل این جنایت ها از جهان استکبار اعلام برائت می کنیم، نظم نوین دیگری در جهان در حال شکل گیری است و نظم نوین غرب در حال از هم پاشیده شدن است، برپایی نظام جمهوری اسلامی هم سخت ترین ضربه را به قدرت نظام و سیاسی جهان استکبار زد.

استاد عالی حوزه علمیه قم توجه کردن مسئولان به حوزه فرهنگ را ضروری دانست و افزود: نباید مسئولان سخنی بگویند که مردم احساس کنند که فضای ناامیدی از سوی مسئولان در حال ایجاد شدن است و نباید جملات مسئولان نگرانی را برای مردم ایجاد کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به منابع معرفتی بیان کرد: ما مسلمانان باید از آیات قرآن کریم و سیره و گفتار اهل بیت (ع) در رفتار اجتماعی خودمان استفاده کنیم، ما دو نوع ارزشی درونی و بیرونی داریم که این ارزش های درونی است که زمینه ساز رفتارهای بیرونی انسان می باشد.

وی تصریح کرد: عواملی همچون وراثت و محیط بر شخصیت انسان تاثیر می گذارد، اما هیچکدام از این عوامل تاثیر تمام عیار را بر روی انسان ندارد.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت همراهی با حق خاطرنشان کرد: گفتار انسان باید براساس حق باشد و راه نجات واقعی با حق گفتن است، گرچه که در ظاهر انسان با حق گفتن از پست های دنیایی محروم شود و همراه شدن با باطل انسان را در معرض هلاکت قرار می دهد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcf01d0.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما