دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 33802

پیش بینی بارش برف و سرد شدن هوا در استان قم

قم نيوز : قم نگار: کارشناس اداره کل هواشناسی قم پیش بینی کرد: امشب با سرد شدن هوا، در بیشتر بخش های استان به ویژه در نقاط کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود.
پیش بینی بارش برف و سرد شدن هوا در استان قم
به گزارش قم نگار، محمدرضا قاضی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به کاهش دو تا سه درجه ای دمای هوای امشب نسبت به شب گذشته، افزود: با سرد شدن لایه های بالای جو و ریزش هوای سرد، دوشنبه شب در بیشتر نقاط استان شاهد بارش برف خواهیم بود، ولی به دلیل گرمای سطح زمین، برف هنگام برخورد با زمین آب می شود و فقط ارتفاعات را سفیدپوش می کند.

وی آسمان امروز را ابری همراه با بارش باران پیش بینی و اضافه کرد: شب گذشته نیز در مناطقی از بخش خلجستان از جمله مهرزمین، قاهان، کهندان و روستای سنجگان از توابع بخش سلفچگان و همچنین روستای وسف از توابع بخش کهک شاهد بارش برف بودیم.

بخش خلجستان، با مرکزیت دستجرد، از بخش های قم است که در شمال غربی این استان قرار دارد و فاصله مرکز آن تا شهرستان قم ۵۵ کیلومتر است.
بخش کهک با فاصله ۳۰ کیلومتر در جنوب استان قم قرار دارد.

وی با بیان اینکه حداقل دمای صبح امروز به شش درجه رسید، بیان کرد: دمای هوا برای عصر دوشنبه حداکثر ۹ و برای امشب حداقل به سه درجه سانتیگراد می رسد، فردا نیز به تدریج با کاهش ابر، آسمان باز می شود و دمای هوا مقداری افزایش می یابد.

قاضی سردترین نقطه استان در شب گذشته را شهر دستجرد واقع در بخش خلجستان با دمای منفی یک درجه و گرمترین نقطه استان در روز یکشنبه را کوشک نصرت واقع در شمال قم با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوا برای فردا ۱۲ و دو درجه سانتیگراد پیش پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: برای پس فردا نیز آسمان کمی تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد می باشد و برای روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری مقداری دما متعادل تر می شود.
کارشناس پیش بین هواشناسی قم بیشترین میزان بارش ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته را در ایستگاه جعفریه با ۲۲ و کمترین بارش را در ایستگاه کوشک نصرت با چهار میلی متر بارندگی عنوان کرد.

وی افزود: میزان بارندگی در ایستگاه های سالاریه، سلفچگان، شکوهیه و کهک را نیز به ترتیب ۱۵، ۱۴، ۱۲ و ۱۲ میلی متر ثبت شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf0cdm.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما