دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 49472
منبع : روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم
سردار بلالی:

آرمان شهادت طلبی پشتوانه استوار نیروهای مسلح در دفاع از ارزش‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: مبانی مستحکم معنوی و آرمان شهادت‌طلبی پشتوانه استوار ارتش و سایر نیروهای مسلح در دفاع از ارزش‌ها و انجام ماموریت‌هاست.
آرمان شهادت طلبی پشتوانه استوار نیروهای مسلح در دفاع از ارزش‌هاست
به گزارش قم نیوز، سردار سرتیپ دوم علی بلالی در حاشیه محفل قرآنی یایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با اشاره به شاخصه‌های ارتش مکتبی و ولایی اظهار داشت: واضح است که وقتی می‌خواهیم ارتشی را با مبانی اسلامی و انقلابی تشکیل دهیم که در برهه‌های مختلف بتواند از آب و خاک و ارزش‌های اسلامی دفاع کند، به طور قطع و یقین باید به یک بنیان اساسی و استوار معنوی و ارزشی متصل باشد.

وی افزود: چنین ارتشی در مواقع خطر خواهد توانست با اتکا به آن ارزش‌های معنوی و باورها و اعتقادات راسخ همچون معنویت و ولایت‌پذیری، در برابر دشمنان محکم و استوار بایستد و چنانچه از این شالوده محکم برخوردار نباشد، با کمترین فشار در جا می‌زند و مضمحل می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود که یک ارتشی و یا پاسدار و سایر قوای نیروهای مسلح در نیل به اهداف و اجرای ماموریت‌ها راسخ و قوی باشد، بازگشت به اعتقادات و مبانی دینی است.

وی افزود: اگر یک رزمنده بداند آخر کارش ختم به شهادت می‌شود و شهادت را فوز عظیم بداند، اصلا ناراحت نیست و چنانچه این اعتقادات ضعیف و متزلزل باشد با کمترین معضل همچون کمبود مهمات، از میدان به در می‌رود.

بلالی با ذکر این نکته که ارتش ما مکتبی است و بر مبنای مکتب و نظام اسلامی ایجاد شده است، تاکید کرد: بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این فضا قوام یافته و رشد پیدا کرده و سالم است.

وی گفت: ارتش از زمان پیروزی انقلاب به مباحث دینی و مکتبی ورود پیدا کرده و با تقویت ریشه‌ها بر اساس مبانی دینی باعث شده ارتش ما از ارتش سایر کشورهای دنیا متمایز باشد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با ذکر یکی از خاطرات ماندگار دفاع مقدس گفت: در کجای دنیا سراغ دارید که خلبانی برای انهدام یک پل، مدتی صبر کند و جان خودش را به خطر بیندازد تا مردم عادی از روی پل عبور کنند و سپس آن را منهدم کند؟

وی بیان کرد: این روحیه که فقط دشمن از بین برود و مردم عادی آسیب نبینند، متاثر از اعتقادات مذهبی و عمق ایمان یک خلبان است و در همین جاست که تفاوت ارتش مکتبی با ارتش سکولار و بی‌دین مشخص می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf0jdj.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما