دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 47492
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم مطرح کرد

تاثیر منفی فضای مجازی بر فعالیت نمایشگاه‌های خودرو در کشور

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم گفت: یکی از دلایل کاهش فعالیت نمایشگاه‌های خودرو در کشور رواج خرید و فروش خودرو از طریق فضای مجازی است و این فضا بر روی کار این نمایشگاه تاثیر منفی گذاشته است.
تاثیر منفی فضای مجازی بر فعالیت نمایشگاه‌های خودرو در کشور
به گزارش قم نیوز، فریدون عطارد با اشاره به رواج خرید و فروش خودرو در فضای مجازی اظهار کرد: در برخی از سایت‌های اینترنتی کار خرید و فروش خودرو صورت می‌گیرد، افرادی که در فضای مجازی اقدام به خرید یا فروش خودرو می‌کنند، باید مراقب باشند چون کلاهبرداری هم در این فضا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هنوز اتحادیه معاملات اتومبیل کشور سایت یا اپلیکیشنی را برای خرید و فروش خودرو در فضای مجازی ایجاد نکرده است، البته شاهد حضور دلالان خرید و فروش خودرو در این فضا هستیم.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم افزود: یکی از دلایل کاهش فعالیت نمایشگاه‌های خودرو در کشور رواج خرید و فروش خودرو از طریق فضای مجازی است و این فضا بر روی کار این نمایشگاه تاثیر منفی گذاشته است، نمی‌دانیم که سایت‌های خرید و فروش خودرو از کدام ارگان مجوز گرفتند، در این خصوص نامه ای به اتاق اصناف نوشتیم و این سایت‌ها باید ساماندهی شوند.

عطارد با اشاره به پراکندگی نمایشگاه‌های خودرو در شهر قم اظهار کرد: در مناطق مختلف این شهر نمایشگاه‌های خودرو وجود دارد، البته تاکنون کسی متقاضی اخذ پروانه برای ایجاد نمایشگاه در منطقه پردیسان نشده است و در این منطقه نمایشگاه خودرو نداریم، در مناطق مرکزی شهر قم هم به دلیل بحث ترافیک نمایشگاه‌های خودرو کمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: معمولا سالیانه بین 20 تا 30 پروانه به تعداد پروانه‌های اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم افزوده می‌شود، اما با توجه به تشدید برخوردها با نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در شهر قم تعداد پروانه‌های صادرشده اتحادیه معاملات استان قم افزایش یافت و از آبان سال گذشته تاکنون حدود 80 نفر متقاضی پروانه به این اتحادیه مراجعه کردند.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته تعدادی از نمایشگاه داران خودرو استان به دلیل ادامه شرایط رکود در بازار خرید و فروش خودرو پروانه‌های کسب خود را باطل و نمایشگاه‌های خودرو خود را جمع آوری کردند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf0jdj.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما