يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 46402
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:

شیوع بیماری هپاتیت B در قم 1.3 درصد است/برگزاری برنامه‌های آموزشی به منظور کاهش بیماری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری هپاتیت در قم گفت: شیوع بیماری هپاتیت B در قم 1.3 درصد است که با فاکتورهای سن، تتو و میزان سواد ارتباط مستقیم داشت.
شیوع بیماری هپاتیت B در قم 1.3 درصد است/برگزاری برنامه‌های آموزشی به منظور کاهش بیماری
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در همایش آموزشی هپاتیت‌های ویرال که در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی قم برگزار شد اظهار کرد: همایش هپاتیت ویروسی برای نخستین بار در قم برگزار می‌شود که مورد استقبال گسترده پزشکان و به ویژه پزشکان جوان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیماری هپاتیت و نارسایی که در این زمینه دارد و از سوی دیگر قابل پیشگیری و درمان بودن این بیماری، اهمیت ارائه آموزش به جامعه مورد تاکید است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: این بیماری بی علامت است و اگر کسی مبتلا شود فقط خودش نیست و دیگران هم مبتلا می‌شوند.

قدیر با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری هپاتیت در قم گفت: در سال ۹۰ یک کار مبتنی بر جمعیت انجام شد و ۴ هزار نفر را به صورت خوشه‌ای بررسی کردیم که پس از بررسی صورت گرفته متوجه شدیم، شیوع بیماری هپاتیت B در قم ۱.۳ درصد است و این بیماری با فاکتورهای سن، تتو و میزان سواد ارتباط مستقیم داشت.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcf0jdj.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما