سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 48572
منبع : خبرگزاری فارس

احتمال ابتلا به افسردگی با حذف صبحانه

قم نيوز : قم نیوز: محققان کره جنوبی دریافتند افرادی که از مصرف صبحانه پرهیز می‌کنند تا 43 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی هستند.
احتمال ابتلا به افسردگی با حذف صبحانه

به گزارش قم نیوز، نتیجه آخرین تحقیقات پژوهشگران کره جنوبی نشان داده است، افرادی که از مصرف صبحانه پرهیز می‌کنند تا 43 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

بر اساس یافته‌های محققان، اولین واکنش بدن به عدم دریافت مواد غذایی، ترشح هورمون استرس است؛ پژوهشگران کره جنوبی با مطالعه بر روی 200 هزار نفر از چندین کشور مختلف دریافتند، از هر 6 نفر یک نفر 5 روز هفته، صبحانه مصرف نمی‌کند و وقتی سن آنها بالاتر می‌رود به خوردن این وعده غذایی بی‌میل‌تر می‌شوند.

نتایج مطالعات همچنین نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که صبحانه میل نمی‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو در مقایسه با دیگران هستند.

بر اساس یافته‌های جدید، کسانی که هر روز صبحانه میل می‌کنند کمتر به بیماری‌‌های قلبی مبتلا می‌شوند. نتایج یک تحقیق در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد پرهیز از خوردن صبحانه با فشار خون بالا، مقاومت نسبت به انسولین و همچنین قند خون بالا همراه است.

نتایج پژوهشی که در سال 2013 انجام شده است نشان می‌دهد خوردن صبحانه کامل مانند تخم مرغ و ناهار سبک باعث تسهیل کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری ‌های قلبی و کلسترول بالا می‌‌شود.

به گفته محققان، یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، عدم مصرف صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند کمتر گرسنه می‌شوند؛ به عقیده آنها صبحانه‌ نخورها بیشتر در دام تغذیه ناسالم می‌افتند. این افراد برای سیر شدن و مقابله با احساس گرسنگی‌شان هر ماده‌ غذایی نامناسب را نیز مصرف می‌کنند.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد افرادی که قید صبحانه را می‌زنند بیشتر در معرض چاقی مفرط قرار می‌گیرند. مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. باید بدانید که این هورمون باعث می‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیشتری ذخیره کند.

به گفته پژوهشگران، یکی از دلایل افزایش کودکان افسرده، عدم تمایل آنها به خوردن صبحانه است؛ حذف این وعده غذایی که 43 درصد احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد، می‌تواند آسیب‌های متعددی به قشر کودک و نوجوان بزند. 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcf0tdj.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما