شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 47582
منبع : خبرگزاری فارس
با ناکامی صفایی در مسابقات بین‌المللی قزاقستان:

سهمیه تکواندو قم در بازی‌های کشورهای اسلامی باطل شد

قم نيوز : قم نیوز: تنها سهمیه تکواندو استان قم برای حضور در بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی با ناکامی ملی‌پوش قم در مسابقات بین‌المللی آذربایجان باطل شد.
سهمیه تکواندو قم در بازی‌های کشورهای اسلامی باطل شد
به گزارش قم، در حالی که بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی نیمه دوم اردیبهشت ماه با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف اسلامی به میزبانی شهر باکوی آذربایجان برگزار می‌شود، کاروان ورزشی ایران نیز در رشته‌های مختلف این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

در کاروان اعزامی کشورمان به این بازی‌ها، تیم‌های ملی رشته‌های گوناگون ورزشی حضور دارند و تنها رشته‌ای که تا کنون توانسته برای ورزش قم سهمیه این بازی‌ها را کسب کند، رشته کاراته است که ستاره سال‌های اخیر قم یعنی امیر مهد‌ی‌زاده آن را به دست آورده است.

بعد از کاراته که در اسفند ماه کسب سهمیه بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برای ورزش قم را قطعی کرد، تمام امید مسوولان ورزش قم به سه رشته نظیر کشتی فرنگی، تکواندو و دوومیدانی بود اما این سه رشته نتوانستند تعداد نفرات قمی‌ اعزامی به این بازی‌ها را افزایش بدهند.

یکی از امیدهای اصلی ورزش قم برای به دست آوردن مجوز حضور در این بازی‌ها، محمد صفایی ملی‌پوش جوان و‌ آینده‌دار تکواندو بود که بعد از درخشش در مسابقات انتخابی تیم ملی تمام قمی‌ها را به آینده امیدوار کرد اما ناکامی صفایی در یک رقابت بین‌المللی کار دست وی داد و سهمیه را از دستان وی خارج کرد.

کادر فنی تیم ملی تکواندو که بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی، در هر وزن دو ملی‌پوش را در اردو نگه داشته بود به منظور انتخاب بهترین نفر در هر وزن، تصمیم به حضور تیم ملی در مسابقات بین‌المللی قزاقستان کرد، رقابت‌هایی که در آن محمد صفایی به عنوان ملی‌پوش وزن منهای 68 کیلوگرم تیم ایران به میدان رفت.

محمد صفایی از قم و سیدحسین احسانی از تهران دو ملی‌پوش وزن منهای 68 کیلوگرم ایران در این پیکارها بودند و هر دو نفر بدون کسب مدال به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند اما عملکرد صفایی به مراتب بهتر از احسانی بود، ولی کادر فنی تیم ملی بدون توجه به این موضوع، نام صفایی را از ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی حذف کرد تا سهمیه قم در این بازی‌ها باطل شود.

بعد از بازگشت هوگوپوشان حاضر در اردوی تیم ‌ملی تکواندو اعزامی رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان، فریبرز عسکری سرمربی این تیم هشت تکواندوکار اعزامی به چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را معرفی کرد و در وزن منهای 68 سیدحسین احسانی جایگزین محمد صفایی ملی‌پوش قم شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf0tdj.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما