شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 45502
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

لزوم راه اندازي ايستگاه آتش نشاني در مصلي قدس قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: به منظور جلوگيري از بروز حادثه و رخدادي ، پيشنهاد شده است كه يك ايستگاه دائمي آتش نشاني در محل مصلي قدس راه اندازي شود.
لزوم راه اندازي ايستگاه آتش نشاني در مصلي قدس قم
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري با اشاره به وضعيت ايمني مصلي قدس، اظهار كرد: بعد از بازسازي مصلي و قبل از افتتاح آن كارشناسان سازمان از مصلي قم بازديد كردند و نكاتي را در خصوص ايمني مصلي قدس به مسئولان آن اعلام كردند.

وي ادامه داد: با توجه به جلسه اي كه با حضور مسئول نهاد نماز جمعه استان قم برگزار شد مقرر گرديد بازديدي به همراه مديران آتش نشاني از محل مصلي قدس صورت گرفته و توضيحاتي در خصوص نواقص ايمني اين مكان به مسئولان اعلام گرديد، همچنين مقرر شده كه از محل نماز جمعه پرديسان هم بازديد صورت پذيرد.

جعفري افزود: در اين جلسه قرار شد كه تمام نيروهاي ستاد نماز جمعه در رده‌هاي خدماتي و انتظامي آموزش‌هاي ايمني همچون كار با كپسول آتش نشاني و خروج اضطراري را فرا گيرند تا در هنگام حادثه بتوانند همچون يك آتش نشان عمل كنند، اين افراد به نوبت آموزش مي‌بينند.

وي با اشاره به برنامه برگزاري رزمايش ايمني در قم، اظهار كرد: در اين راستا قرار است كه در ماه‌هاي آينده يك رزمايش با حضور عوامل مصلي قدس و كارشناسان آتش نشاني در محل مصلي برگزار شود.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم ادامه داد: در اين جلسه مقرر گرديد كه كارشناسان سازمان طي روزهاي آتي از سيستم گرمايشي مصلي قدس بازديد داشته باشند.

جعفري افزود: پيشنهاد داديم كه يك ايستگاه دائمي آتش نشاني در محل مصلي قدس ايجاد شود، تنها در اين مكان نماز جمعه برگزار نمي‌شود، بلكه در ماه رمضان برگزاري مراسم شب احياء و نيز در ايام اربعين اسكان زائرين و در طول سال برگزاري مراسم‌ها و نمايشگاه‌ها را در اين مكان شاهد هستيم.

وي خاطرنشان كرد: دغدغه سازمان آتش نشاني، ايمني نقاط حساس شهر همچون حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمكران و مصلي قدس است و نواقص ايمني اين اماكن در حال برطرف شدن است، در روز جمعه هزاران نفر به مصلي قدس مي‌روند و بحث خروج اضطراري اين مكان مهم است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf0tdj.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما