قم نيوز : قم نیوز: کیان تاجبخش مشاور بنیاد سوروس و از فعالین فتنه 88 که مدتی نیز دستگیر شده بود اخیرا از طریق یکی از نزدیکان محمد خاتمی به وی پیام های را از خارج از کشور ابلاغ کرده است.
پیغام انتخاباتی مشاور سوروس به خاتمی/ از روحانی حمایت کنید و به جایگاهتان در خارج از ایران آسیب نرسانید
به گزارش قم نيوز، تاجبخش که مدت هاست در خارج از کشور زندگی می کند از طریق یکی از سفیران سابق دولت اصلاحات که مدتی در یکی از کشورهای مهم اروپایی سفیر بوده و از نزدیکان خاتمی محسوب می شود پیغام های مهمی راجع به انتخابات آتی ریاست جمهوری منتقل کرده است.

 وی در این پیغام چند نکته ذیل را خطاب به خاتمی گفته است:

اولین نکته این بوده که در بیرون از ایران یک اطمینان خاطری وجود دارد که آقای روحانی مجدداً رئیس جمهور خواهد شد و از داخل ایران پیام هایی که به بیرون منتقل شده، همین است. (وی درباره این پیام ها توضیح خاصی نداده است)

مشاور بنیاد سوروس  به خاتمی می‌گوید که شما مواظب باشید با عدم حمایت از روحانی خودتان را خراب نکنید.
تاجبخش که معتقد است روحانی کاندیدای قطعی کسانی است که در بیرون از ایران در مورد تحولات ایران کار می‌کنند خطاب به ریس دولت اصلاحات گفته است: اگر در حمایت از او تردید کنید به جایگاه خودتان در بیرون از ایران ضربه قابل توجه خواهید زد.

همچنین نکته دوم که گفته این است که غربی‌ها تا پیش از انتخابات گشایش قابل توجهی برای روحانی ایجاد نخواهند کرد البته اروپا در حال فشار به آمریکا است برای اینکه این گشایش ایجاد شود ولی بعید است که دولت ترامپ بپذیرد و اگر دولت ترامپ نپذیرد، اروپا به تنهایی قادر به ایجاد گشایش برای ایران نخواهد بود.

این فعال فتنه در عین حال می‌گوید من اطلاع دارم که چند بانک بزرگ اروپایی، نزدیک ماه مارس که نزدیک انتخابات ما است، می خواهند کارکردن وسیع با ایران را آغاز کنند که حداقل بخش خصوصی و تاجران بزرگ که می‌خواهند هزینه های برای انتخابات را تأمین کنند به این نتیجه برسند که یک گشایشی ایجاد شده است.

برخی شواهد نشان می دهد که مضمون این پیغام ظاهراً از آمریکا برای آقای خاتمی فرستاده شده است.

لازم به ذکر است، یحیی کیان تاجبخش جامعه شناس دارای تابعیت امریکا و نماینده مخفی بنیاد آمریکایی سوروس در ایران بوده و در جریان اغتشاشات سال 88، نقش هماهنگی برخی عناصر داخلی را با نهادهای آکادمیک و اطلاعاتی خارج از کشور را ایفا می‏کرد. وی دارای تخصص آکادمیک و عملیاتی در مورد انقلاب مخملی و ارتباط ارگانیک با برخی نهادهای غربی در این خصوص است

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf0vdj.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما