جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۲۶
کد مطلب : 13642
دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی خبر داد

برگزاری جشنواره حدیث رضوی با محوریت سبک زندگی امام رضا(ع)

قم نيوز : قم نیوز: دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی گفت: اولین جشنواره حدیث رضوی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت سبک زندگی آن حضرت در قم برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره حدیث رضوی با محوریت سبک زندگی امام رضا(ع)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی به تشریح اهداف برگزاری نخستین جشنواره حدیث رضوی در قم پرداخت و اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به مدت ۱۰ سال است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به منظور ساماندهی این همایش‌ها راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: استان قم به پشتوانه علمی حوزه‌های علمیه و مراکز متعدد فرهنگی و هنری در طول سال‌های مختلف به عنوان یکی از دو شهر مهم مذهبی کشور برگزارکننده همایش‌های رضوی با عناوین مختلف بوده است.

دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته همایش ملی حدیث رضوی در دستور کار جشنواره امام رضا(ع) قرار گرفته است گفت: امام رضا(ع) در طول حضور خود در ایران و دوره امامتش احادیث مختلفی را در مجامع مختلف به صورت تدریس کلاسی، بیانات شفاهی و مناظرات بیان کرده است.

غلامعلی در ادامه به تبیین بخش‌های مختلف نخستین جشنواره حدیث رضوی پرداخت و گفت: بخش تخصصی این همایش در سطوح مختلف استادان، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به داستانک‌نگاری در بخش عمومی همایش گفت: این بخش مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی با بیان اینکه ۴۰ داستان روایی از احادیث امام رضا(ع) استخراج کردیم و در پایگاه اطلاع‌رسانی دارالحدیث قرار داده شده است گفت: افراد علاقه‌مند می‌توانند پنج داستان را انتخاب کرده و در بخش مسابقه شرکت کنند.

غلامعلی با اشاره به محورهای بخش تخصصی ویژه استادان، دانشجویان و طلاب گفت: سبک زندگی عبادی و معنوی امام رضا(ع) و سیره امام رضا(ع) در بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از جمله محورهای بخش تخصصی این همایش است.

وی سبک زندگی علمی، سیاسی و اقتصادی امام رضا(ع) را از دیگر محورهای همایش ملی حدیث رضوی ذکر کرد و ادامه داد: مهارت‌های زندگی، مناسبات انسانی، روابط خویشاوندی، تعامل با پیروان فرقه‌ها، تعامل با پیروان ادیان و شیوه‌های تربیتی از دیگر محورهای این همایش است.

دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی با اشاره به مناظرات امام رضا(ع) با پیروان فرقه‌های مختلف گفت: پیشوای هشتم شیعیان با احترام و توجه ویژه و ادب مناظره می‌کردند بنابراین شیوه ایشان قابل الگوگیری است.

غلامعلی همچنین به جوایز استادان و پژوهشگران در بخش تخصصی اشاره کرد و افزود: نفرات اول کمک هزینه سفر به عمره به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نفرات دوم کمک هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی به مبلغ یک میلیون تومان و نفرات سوم تا پنجم کمک هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح دانشجویان و نوقلمان به نفرات اول کمک هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی به مبلغ یک میلیون تومان، نفرات دوم کمک هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و به نفرات سوم تا پنجم کمک هزینه سفر به مشهد اهدا می‌شود و در بخش عمومی این همایش پنج نفر کمک هزینه سفر به مشهد به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی با اشاره به مراکز همکار در برگزاری همایش ملی حدیث رضوی گفت: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه‌ قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، مرکز تخصصی علوم حدیث، انجمن حدیث حوزه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان شرکت در این همایش تا ۱۵ مرداد فرصت دارند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.hadith.net یا به آدرس قم، بلوار ۱۵ خرداد، چهار راه نوبهار، پس از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ارسال کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcf0vdy.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما