سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 19132
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در قم:

رسانه اصلی‌ترین سلاح جنگ نرم در شرایط فعلی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در قم گفت:‌ انقلاب اسلامی پیامی دارد که باید جهانی شود و در جنگ نرم، رسانه اصلی ترین سلاح است که باید از آن بهره لازم را برای انتقال پیام انقلاب گرفت.
رسانه اصلی‌ترین سلاح جنگ نرم در شرایط فعلی است
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی بسیج صداوسیما، حمیدرضا مقدم فر در گردهمایی مسئولان و فرماندهان بسیج رسانه ملی و نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس جنگ نرم اظهار کرد: جنگ نرم را نباید جدا از رسانه بدانیم زیرا جنگ نرم بدون رسانه معنا نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جبهه فرهنگی، افزود: انقلاب اسلامی پیامی دارد که باید جهانی شود و در جنگ نرم، رسانه اصلی ترین سلاح است که باید از آن بهره لازم را برای انتقال پیام انقلاب گرفت.
 
مقدم فر تاکید کرد: جنگ نرم مشابه جنگ سخت نیاز به ابزار خاص خود دارد یعنی اگر جنگ سخت به اسلحه، تانک و ... احتیاج دارد در جنگ نرم هم به مغز متفکر و اندیشه قوی نیاز است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه در حال حاضر جنگ رسانه‌ای جنگی نامتقارن است، تصریح کرد: ما در عرصه رسانه‌ای کشور هنوز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم در حالی که باید حرکتی جبهه‌ای داشته باشیم.
 
مقدم فر با اشاره به اینکه اصلی ترین منابع قدرت نرم رسانه است، خاطرنشان کرد: رسانه نقش مهمی در جنگ نرم و تامین امنیت ملی دارد به طوری که اکنون به مهمترین ابزار جنگ نرم تبدیل شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران یادآور شد: در عرصه جنگ نرم نگاهمان باید نگاه سیستمی باشد و با تربیت نیروهای متعهد، حرفه ای و ارزشی مشکلات رسانه ای را به حداقل برسانیم تا در جنگ نرم پیروز میدان شویم.
 
وی با بیان اینکه ایران تا زمانی که در رسانه ها نسبت به دشمن موضع تهاجمی دارد موفق است، تاکید کرد: در جنگ رسانه ای باید به عقبه استراتژی مخاطبان توجه ویژه داشت و در هدف گذاری، انتخاب سوژه و آراستگی پیام  مهارت ودقت بالایی را به کار گرفت.
 
این کارشناس حوزه جنگ نرم اظهار کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد تا امروز ماهیت تهاجمی و آفندی دارد به طوری که جبهه استکبار و مکتب نظام سلطه احساس تعارض دارد و از همان ابتدا انقلاب اسلامی را جبهه مهاجم دیده است.
 
وی با بیان اینکه نا کارآمد نشان دادن دین در عرصه اداره جامعه از دیگر اهداف دشمن است، گفت: در جنگ نرم دشمن به دنبال نشان دادن ناسازگاری دین با خواست مردم است و هدف اصلی حمله رسانه‌ای ابرقدرت ها اصل ولایت فقیه است چراکه نماد برجسته دینی بودن نظام، ولی فقیه است و این موضوع را می توان در مستند 15 دقیقه ای «خط و نشان رهبری» که تجربه 3000 ساله یهود است مشاهده کرد که با تندی به نظام و مقام معظم رهبری حمله کرده اند.
 
مقدم فر به ضرورت مدیریت سیستمی در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: حضور بسیج در حوزه مدیریت رسانه‌ای باید دارای افق و چشم اندازی مشخص و کارآمد باشد چراکه این مسئله نوید حرکتی ارزشمند را می‌دهد و انتظار می‌رود این روند مولد مدیریت و تفکر سیستمی در اداره پیام و رسانه باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه با تشریح اوضاع رسانه‌ای دنیا و استفاده از ابزار فن‎آوری جدید توسط استعمارگران، افزود: حجم فراوانی از رسانه‌های استکباری با استفاده از تکنیک‌های جنگ روانی رسانه‌ای، همچون سانسور و دروغ راست ‌نما، شایعه‎سازی و با تجربه 160 ساله خود چنان از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند که قدرت تفکر و تصمیم‌گیری صحیح را از مخاطب سلب می‌کند.
 
وی تاکید کرد: واقعیت امروز دنیا در حوزه رسانه های تصویری این است که 4خبرگزاری در دنیا به نام های یونایتد پرس و آسوشیتدپرس از کشور آمریکا، رویترز از کشور انگلستان و فرانس پرس از فرانسه 85 درصد کل اطلاعات و اخبار دنیا را پوشش می دهند. این 4 خبرگزاری عرصه اطلاعات کل دنیا را در دست دارند و روزانه 50 میلیون کلمه خبر تولید می کنند. تنها آسوشیتدپرس روزانه 12 میلیون کلمه خبر تولید می کند و این در حالی است که جمعیت سه کشور آمریکا، انگلستان و فرانسه تنها 7 درصد جمعیت جهان است.
 
مقدم فر افزود: اگر سه رسانه فاکس نیوز، بی بی سی  و سی ان ان  را هم به رسانه های فوق اضافه کنیم آمار به 95درصد از کل اطلاعات و اخبار دنیا می رسد. به عبارتی وقتی صحبت از امپراتوری رسانه ای غرب می شود، اشاره به همین حجم از فعالیت آنها دارد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه بخش عمده غول‌های رسانه‌ای جهان، از جمله خبرگزاری‌ها، شبکه های تلویزیونی و سینما در اختیار یهودی‌ها و صهیونیسم جهانی است، افزود: امروز یک‌ چهارم رسانه‌های دنیا در دست «رابرت مرداک» صهیونیست و همچنین «جرج سوروس» یهودی ‌الاصل و عنصر مشهور به «مادر انقلاب‌های رنگی در دنیا» است که آمریکا هرکجای دنیا طرح براندازی جنگ نرم دارد، سوروس که صاحب موسسات به ظاهر فرهنگی و رسانه‌های بسیاری در دنیا است، در آنجا نقش اساسی دارد.
 
مقدم فر افزود: دشمن وانمود می کند که در یک جنگ رسانه ای تمام عیار قرار دارد و به این بهانه به جوسازی و هجوم در قالب جنگ رسانه ای دست زده است، البته آنها هم اکنون در یک انفعالی استراتژیک قرار دارند و با وجود دارا بودن سرمایه و نیروی نظامی تمرکز خود را روی جنگ سایبری قرار داده اند.
 
وی  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند برای  فتنه88 ، 15 سال برنامه‌ریزی شده بود و این فتنه نتیجه‌ آنها بود، اظهار کرد: انتخابات برای آنها بهانه بود؛ لذا رهبر معظم انقلاب به این فتنه نام جنگ احزاب را نهادند، چرا که احزاب و گروه‌هایی که حتی با هم مخالف بودند با هدف سرنگونی نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران متحد و یکرنگ شدند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در پایان با اشاره به مذاکرات ژنو و سناریوی فریب غربی‌ها و عهدشکنی‌ آنان تصریح کرد: در جریان مذاکرات ژنو طرفین متعهد به محرمانه بودن مذاکره و عدم اطلاع‌رسانی جزئیات مباحث بودند، ولیکن به نظر می‌رسد نتیجه این تفاهم به دستگاه دیپلماسی کشور آسیب وارد کرد، علت آن هم احساس مردم از نامحرم دانستن آنان و عدم اطلاع رسانی به افکار عمومی بود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcf0ydy.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما