سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 41209
منبع : خبرگزاری مهر

حضور طلاب در کلاس‌های سطوح عالی اجباری شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه استان قم گفت: دروس سطوح عالی حوزه علمیه ساماندهی شد و طی آن حضور طلاب در دروس سطوح عالی اجباری است و گرفتن امتحان از آنها منوط به شرکت در کلاس است.
حضور طلاب در کلاس‌های سطوح عالی اجباری شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد فرخ فال در نشست خبری که قبل از ظهر سه‌شنبه در محل دارالشفاء قم برگزار شد‏، اظهار داشت: در استان قم بیش از ۸۰ هزار طلبه‏، استاد و فاضل فعالیت‌های علمی، تحصیلی، تدریسی و تألیفی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نهایی شدن ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه بیان داشت: با رهنمودهای بزرگان حوزه و شورای عالی، دروس سطوح عالی حوزه علمیه ساماندهی شد و از سال تحصیلی جاری گرفتن امتحان از طلاب منوط به حضور در کلاس‌های سطح دو و سه از طلاب است و دیگر همچون سابق این سطوح ارائه نمی‌شود.

مدیر حوزه‌ علمیه استان قم ابراز داشت: سطوح عالی حوزه در گذشته تحت عنوان حوزه آزاد به طلاب ارائه می‌شد و طلبه‌ها طبق میل خودشان در کلاس‌ها شرکت می‌کردند به طوری که آن دسته افرادی که شرکت منظم در کلاس‌ها داشتند نمره قبولی در آن درس ۱۲ منظور می‌شد و طلابی که بدون حضور در کلاس در امتحان شرکت می‌کردند نمره قبولی آن ۱۶ بود.

دلایل ساماندهی دروس سطوح عالی

وی عنوان کرد: ساماندهی دروس حوزه علمیه در جهت شرکت منظم طلاب در کلاس‌ها و رونق گرفتن حوزه علمیه صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: طی این ساماندهی همه طلاب موظف هستند دروس فقه و اصول را در کلاس‌های آن شرکت کنند و فقط به شرط حضور در کلاس از آنها امتحان گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: دروس تفسیر و کلام که جزو دروس ساماندهی هستند همچون گذشته به طلاب ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf10dj.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما