دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 26909
قم نیوز از وضعیت کادر فنی تیم فوتبال صبای قم گزارش می دهد/

مدیران صبا و ضرورت اطمینان به مربیان قمی

قم نيوز : قم نیوز: کادر فنی تیم فوتبال صبای قم با استعفای عجیب صمد مرفاوی در شرایطی مبهم قرار گرفته است و به نظر می‌رسد مسئولان صبا باید هرچه سریع‌تر به دنبال گزینه‌ای معقول باشند.
مدیران صبا و ضرورت اطمینان به مربیان قمی
به گزارش قم نیوز، سرمربی تیم فوتبال صبای قم پس از تساوی برابر راه آهن در هفته هفتم لیگ بر‌تر در نشست خبری با بیان اینکه نمی‌تواند بیش از این بین قم و تهران در رفت و آمد باشد از سمتش کناره گیری کرد.

رفتار غیر حرفه‌ای و دلیل غیر محکمه پسند مرفاوی برای واگذاشتن صبا به حال خود، رخدادی است که باز هم پس از خروج یحیی گل محمدی از صبا. پیوستنش به پرسپولیس اتفاق افتاد و عجیب است که در باشگاه صبا، پایبندی به تعهدات از سوی مربیان همیشه با تزلزل روبرو بوده است.

با وجود اینکه عباس جهان بینی مدیر عامل باشگاه صبای قم تا این لحظه نسبت به استعفای مرفاوی واکنش خاصی نشان نداده است اما با توجه به اینکه مرفاوی در نشست خبری به صورت جدی و محکم، اعلام کناره گیری کرد و اعلام کرد که دیگر به سمتش باز نمی‌گردد، به نظر می‌رسد صبا باید هر چه سریع‌تر به دنبال گزینه جانشین باشد.

صبا که در سال‌های گذشته مربیان بسیاری را استخدام کرده است اکنون در نقطه‌ای ایستاده که به نظر می‌رسد کادر مدیریت باشگاه صبا برای انتصاب نخستین سرمربی بومی تیم فوتبال صبای قم فرصتی تاریخی در اختیار دارند.

باشگاه صبا که امسال بالاخره توانست تمرینات تیم بزرگسالان خود را با هر مشقتی که بود به قم منتقل کند، حالا می‌تواند اقدام بزرگتری انجام دهد و برای نخستین بار یک مربی قمی را برای هدایت تیم بزرگسالان صبا منصوب کند.

نگاهی بر عملکرد فنی صمد مرفاوی و حتی مربیان پیش از وی در تمرینات صبا، نشان می‌دهد مربیان غیر بومی که برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده‌اند چیز زیادی بیش از مربیان قمی که عمر خود را صرف فوتبال کرده‌اند، ندارند و می‌توانند در صورتی که به آن‌ها میدان داده شود، شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند.

واقعیت این است که نقش سرمربی در فوتبال روز جهان، دیگر نقش تمرین دهنده نیست بلکه توانمندی‌های یک مربی طراز اول، در اتخاذ تاکتیک، ارنج هوشمندانه و تعویض‌های هوشمندانه‌تر، بازیخوانی و اعمال ضد تاکتیک نمایش داده می‌شود و مهم‌تر از آن، مدیریت روانی بر تیم تحت رهبری است.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد برخی از مربیان فوتبال قم در حد و اندازه‌ای هستند که بتوان به آن‌ها فرصت کافی برای عرض اندام داد چنان که صبا از زمان انتقال به قم همیشه توسط مربیان غیر بومی هدایت شده اما چه کسی می‌تواند با اطمینان بگوید که اگر یک مربی بومی هدایت صبا را بر عهده داشت، صبا نتایج ضعیف تری می‌گرفت.

در حال حاضر دو مربی قمی در کادر فنی تیم فوتبال صبا حضور دارند که اولی، ناصر بختیاری زاده‌ای است که سال‌ها روی نیمکت صبا حضور داشته و از تجربیاتی گرانبها در لیگ بر‌تر برخوردار است و نفر دوم مهدی رضایی است که امسال به کادر فنی صبا اضافه شده و وی نیز می‌تواند سال‌های سال مهره‌ای فنی و قابل اتکا برای نیمکت صبا باشد.

مدیران و تصمیم گیرندگان باشگاه صبای قم در موقعیت فعلی به جای اندیشیدن به گزینه‌های پر هزینه غیر بومی که شاید همچون صمد مرفاوی علاقه‌ای به استفاده از بازیکنان قمی هم نداشته باشد، به امثال ناصر بختیاری‌زاده و مهدی رضایی فرصت دهند تا این مربیان جویای نام که در میان اهالی فوتبال قم چهره‌هایی شناخته شده هستند، برنامه‌های خود را عملی کنند.

اعتماد به مربیان بومی همچون ناصر بختیاری‌زاده، سرآغازی است بر تحول در تیم فوتبال صبا و می‌تواند شرایط را برای حرکت صبا به سوی بومی سازی و استفاده از تمام ظرفیت قم برای پشتیبانی از باشگاه صبا فراهم کند.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcf11d0.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما