چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 21959

علمای شیعه با تمام مبانی فلسفی غرب آشنا هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه صلح نروژ در دیدار با آیت الله اردبیلی گفت: علمای اسلام به خصوص شیعه، اشراف کامل بر نظرات و فلسفه غرب دارند و نظراتی را در این باره بیان می دارند که قابل توجه است.
علمای شیعه با تمام مبانی فلسفی غرب آشنا هستند
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر آیت الله موسوی اردبیلی، کریستین برگ هارپ ویکن رئیس موسسه صلح نروژ اظهار کرد: موسسه صلح نروژ حدود ده سالی است که برنامه های خود را در زمینه صلح با نگاه ادیان ابراهیمی به ویژه اسلام و مکتب شیعه دنبال می کنیم.

وی گفت: علمای اسلام به ویژه شیعه، اشراف کامل بر نظرات و فلسفه غرب دارند و نظراتی را در این باره بیان می دارند که قابل توجه است.

این فعال صلح نروژی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، این آگاهی وجود ندارد که اسلام چه نگرش عمیقی به صلح دارد تصریح کرد: علمای ادیان ابراهیمی باید تلاش کنند که با ایجاد تفاهم و دوستی بین ملت ها، از جنگ و خونریزی جلوگیری به عمل آید.

کریستین برگ هارپ ویکن با قدردانی از فراهم شدن امکان دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی گفت: من در بازدیدی که از دانشگاه مفید قم داشتم، از این که شما توانسته اید یک پل ارتباطی با جهان برقرار کنید خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی افزود: البته من سال هاست که با نام این دانشگاه آشنا و از اقدامات بشردوستانه و فعالیت های علمی آن مطلع هستم.

تروند بکِ ویگ کشیش کلیسای نروژ نیز گفت: من که به عنوان یک کشیش با این موسسه همکاری می کنم و بیشتر وقت خود را در این زمینه وقف نموده ام، می دانم که یکی از اسمای خداوند در اسلام به معنای صلح است.

وی درباره اقدامات صلح دوستانه خود در مورد فلسطین عنوان کرد: در فلسطین گفت و گوهایی را میان علمای مسلمان، یهودی و مسیحی برگزار کرده ایم و به دنبال مشترکات بین ادیان می باشیم تا از این طریق، صلح و آرامش را برای این منطقه به ارمغان بیاوریم.

این کشیش نروژی گفت: بر این باورم که بیت المقدس یک مکان قابل احترام برای تمام ادیان می باشد و از بیت المقدس باید به عنوان یک مکان اسلامی محافظت کامل شود.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcf11d0.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما