سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 38889
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی تأکید کرد

هدایت به سمت آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه باید با استفاده از راهکارهای مختلف افراد را به سمت اقامه نماز هدایت کنیم، گفت: هدایت دانشجویان به سمت آموزه‌های دینی نباید به شیوه‌ای باشد که در دانشگاه‌ها ایجاد تنش شود.
هدایت به سمت آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه وزارت علوم از قدیمی‌ترین وزارتخانه‌های کشور است، اظهار کرد: این وزارتخانه در دوران قبل از انقلاب اسلامی نیز فعال بوده و رسالت نوشتن کتاب‌های علمی را بر عهده داشته است.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظارات بسیاری داریم، اضافه کرد: بخش محدودی از دانشجویان که به دین اعتقاد ندارند باید شناسایی و به صورت غیر مستقیم به سمت آموزه‌های دین اسلام هدایت شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید با استفاده از راهکارهای مختلف افراد را به سمت اقامه نماز هدایت کنیم، تصریح کرد: هدایت دانشجویان به سمت آموزه‌های دینی نباید به شیوه‌ای باشد که در دانشگاه‌ها ایجاد تنش شود.

وی تفکیک جنسیتی را از نیاز دانشگاه‌ها برشمرد و مطرح کرد: در مکانی که افراد از جنسی واحد حضور داشته باشند پیشرفت علمی به خوبی قابل مشاهده و این موضوع در دانشگاه حضرت معصومه(س) تجربه شده است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: دختران و پسران انسان‌های کاملی هستند و اسلام به این افراد نگاه‌های یکسانی دارد اما جداسازی این افراد در مکان‌های آموزشی سبب پیشبرد اهداف آموزشی و کمک به این افراد می‌شود؛ در تحقق این هدف باید نسبت به برخی از سخنان بی‌توجه باشیم.

وی با بیان اینکه علوم انسانی غرب با مبانی دینی اسلام سازگار نیست، عنوان کرد: باید علوم انسانی اسلامی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تا در حوزه علوم انسانی تضادی با اسلام و دیانت مشاهده نشود.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه میان نظریه‌های علمی و اسلام توافق‌های مشخصی برقرار است، مطرح کرد: اساتیدی که علوم انسانی را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند باید به آموزه‌های دین اسلام ایمان داشته باشند تا بتوانند به شیوه مطلوبی این آموزه‌ها را به دانشجویان انتقال دهند.

این استاد برجسته حوزه آشنا بودن با فلسفه و کلام را از ویژگی‌های اساتید علوم انسانی دانست و تصریح کرد: بومی‌سازی دانشجویان در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها،‌ فرهنگ هر شهر و منطقه تغییر نکند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf1cdm.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما