جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 50849
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه قم:

پیروزی موصل پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ و حامیانش بود/امیدی به کابینه حزبی و سیاسی نیست

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر کارآمدی وزرای دولت گفت: معیارهای حزبی، جناحی و گروهی و سهم‌خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد و اگر کابینه حزبی و سیاسی شد امیدی به آن نخواهد بود.
پیروزی موصل پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ و حامیانش بود/امیدی به کابینه حزبی و سیاسی نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم، با اشاره به آثار زیان‌بار ترک امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نخستین اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر گسترش مفاسد اجتماعی در جامعه است و دومین اثر آن این است که جامعه از خیرات و برکات الهی محروم خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه پایبند به دین‌داری بود و به تعهداتش در قبال دین عمل کرد برکات الهی از سوی خداوند به روی چنین جامعه‌ای باز خواهد شد.

امام جمعه قم تسلط نا اهلان، اشرار و بدان بر جامعه را از دیگر آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: زمانی که جامعه از آمران به معروف و ناهیان از منکر خالی شود اشرار بر جامعه مسلط شده و نادرستی گسترش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) و یورش به مدرسه فیضیه اظهار کرد: امام صادق با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که وجود داشت به ترویج دین و موازین اسلامی در جامعه و تربیت شاگردان پرداختند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حادثه فیضیه بیان کرد: از زمان مرحوم حائری مرسوم این بود که مجلسی در سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار شود و در سال 42 صفاکان حمله به مدرسه فیضیه داشتند و حریم روحانیت را شکستند و مزدوران قصد تعرض به جان مرجع عالیقدر آیت‌الله گلپایگانی داشتند که این حرکت جرقه‌ای شد و حرکت انقلاب را شتاب بخشید تا آرام آرام شاهد پیروزی این شجره طیبه باشیم.

وی با اشاره به سالگرد نخستین دوره تشکیل و افتتاح مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر بخواهیم کارنامه مجلس خبرگان را در طول این سال‌ها بیان کنیم زرین‌ترین برگ آن پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان از نهادهای مهم تصمیم‌گذار نظام اسلامی است افزود: همچنین سالروز تشکیل شورای نگهبان را داریم که با ژرف‌اندیشی امام خمینی(ره) برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام تشکیل یافت و حقیقتا این نهاد مقدس از روز تشکیل تاکنون دغدغه‌ای جز حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام نداشته است.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله جنتی در جایگاه دبیری شورای نگهبان گفت: در زمان حضور آیت‌الله جنتی، وی جلوی طمع‌ورزی دشمنان را گرفته‌ و سعی کردند موازین انقلاب را حفظ کنند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه آیت‌الله جنتی در برهه‌های مختلف تلاش داشته‌اند که انقلاب بماند و آرمان‌های امام راحل حفظ شود اضافه کرد: همچنین روز بهزیستی در این هفته قرار گرفته و امیدواریم مردم نسبت به این نهادهای خدمت‌گذار نسبت به محرومان و نیازمندان جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

*پیروزی موصل پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ و حامیانش بود

وی با اشاره به آزادسازی موصل بیان کرد: این پیروزی سیاسی در موصل تنها پیروزی دولت و ملت عراق و ارتش و حشدالشعبی نبود و به صراحت پیروزی جبهه حق علیه باطل بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: پیروزی موصل حقیقتا پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل کج‌اندیشان، تروریست‌ها و حامیان تروریست‌ها که دنبال فتنه عظیمی در این منطقه بودند را محقق کرد.

 

*رژیم‌ صهیونیستی به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در کردستان است

وی با بیان اینکه در این پیروزی بیش از چندهزار تروریست کشته شدند افزود: در این شکست تروریست‌ها دچار فروپاشی شدند و باید مردم عراق به این پیروزی بسنده نکنند چرا که دشمنان به دنبال فتنه جدید در این کشور هستند و آن زمزمه استقلال کردستان است.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه رژیم‌ صهیونیستی و دشمنان به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در کردستان هستند افزود: این فتنه می‌تواند از فتنه داعش عظیم تر باشد و مردم و دولت عراق باید مراقب باشند.

وی خاطرنشان کرد: همراه با ملت، دولت و مرجعیت عراق موضع قاطع رهبر انقلاب، مردم، فرماندهان و سردار قاسم سلیمانی از جلوه خاصی برخوردار بود و جالب این بود که پس از پیروزی نیروهای عراقی عکس سردار رشید اسلام را بر دست بلند می‌کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم و دولت عراق این بار منتظر اتحادیه عرب و ائتلاف آمریکایی و احزاب و گروه‌ها نماندند و با توکل به خدا وارد میدان شده و پیروزی را محقق کردند تصریح کرد: مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش، امنیت بیشتر مناطق شمالی و مرکزی عراق، دور شدن تهدید از مرزهای ایران، ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و سایر اقوام از جمله نکات این پیروزی است.

وی افزود: برخی می‌گویند آمریکایی‌ها در پیروزی ملت عراق نقش داشته‌اند که این مساله‌ای خنده‌آور است؛ ترامپ در تبلیغات خود گفت که داعش را اوباما و کلینتون راه انداختند و چطور ثمره خود را نابود کرده‌اند؛ تجربه نشان داده که آنها جز مبارزه با اخلاق و راستگی کار دیگری انجام نداده است و این روزها سران آمریکایی در حال تهدید ما هستند و ما با صدای رسا فریاد می‌زنیم که آمریکا و استکبار این آرزو را برای همیشه به گور خواهی برد.

حسینی بوشهری گفت: امروز ملت مظلوم و مسلمانان میانمار در آتش و خون غوطه ور هستند؛ مجامع بین‌المللی کجا هستند، خانه ها ر ا به آتش کشیده و زنده زنده آنها را می‌سوزانند و آمریکای مدعی حقوق بشر کجا است و معتقد هستیم که ملت و دولت ما باید فریاد حمایت از مظلوم سر داده و از آنها حمایت کنند.

 

*امیدی به کابینه حزبی و سیاسی نیست

وی با اشاره به سالروز تشکیل کابینه و تعیین وزرا و تحلیف برای دولت دوازدهم گفت: این کابینه قرار است چهار سال خادم مردم باشد، رئیس جمهور در دوران انتخابات وعده‌هایی به مردم داده که وزرا و کابینه باید دارای شاخص‌هایی بوده که وعده‌ها عملی شود، بیکاری و مشکلات معیشتی به پایان رسیده و تولید و اشتغال رونق یابد.

امام جمعه قم با تاکید بر کارآمدی وزرای دولت بیان کرد: معیارهای حزبی، جناحی و گروهی و سهم‌خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد و اگر کابینه حزبی و سیاسی شد امیدی به آن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کابینه باید از افرادی با روحیه جهادی و انقلابی تشکیل شود و دغدغه زندگی مردم و ارزش‌های انقلاب داشته باشد و قانون‌گرا باشند؛ کابینه دارای سعه صدر و انتقاد پذیر باشند و خود را خدمتگذار مردم بدانند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب باید مایه عزت و افتخار برای دولت باشد گفت: کابینه باید موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و در برنامه اصلی قرار گرفته و نظارت بیشتری بر زیرمجموعه خود داشته باشند.

وی با تاکید بر شایستگی‌های ملت ایران خاطرنشان کرد: ملتی مسوولیت‌شناس، پردغدغه، عاطفی و احساسی، خردگرا و شایسته داریم که باید نسبت به خدمت به آنها حساس باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf1cdt.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما