پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 47429
منبع : خبرگزاری فارس
سردار اشتری در قم:

امنیت از بسترهای تولید و اشتغال است / مشارکت مردم در تامین امنیت تاثیر مستقیم دارد

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی انتظامی گفت: امنیت یکی از بسترهای تولید و اشتغال است به همین علت نیروی انتظامی آماده است که برای تامین امنیت در هر نقطه‌ای از کشور نقش مورد خود را به شیوه چشمگیرتری ایفا کند.
امنیت از بسترهای تولید و اشتغال است / مشارکت مردم در تامین امنیت تاثیر مستقیم دارد
به گزارش قم نیوز، سردار حسین اشتری ظهر امروز در شورای اداری استان قم و همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: امنیت یکی از موضوع‌های مهم دنیاست چرا که بدون امنیت توسعه نیز وجود ندارد و پیشرفت در حوزه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی نیازمند امنیت است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی در مورد امنیت تاکیدات بسیاری داشته‌اند، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبری نیروی انتظامی از ارکان امنیت است و به لطف خداوند متعال کشور در شرایط کنونی از امنیت با ثبات و کاملی برخوردار است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط ناامن و بدون ثبات منطقه، ایران اسلامی امنیت کم‌نظیری دارد که این نعمت را مدیون تدابیر امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی، انسجام میان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی، خون شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مردم هستیم.

وی با بیان اینکه مردم کمتر نسبت به نعمت امنیت توجه دارند، عنوان کرد: ایجاد، نگهداشت و افزایش امنیت باید با مشارکت همگان باشد چرا که یک فرد یا دستگاه به تنهایی نمی‌تواند اهداف مورد نظر را تحقق بخشد.

اشتری از امنیت به عنوان یک موضوع چند بعدی نام برد و گفت: مشارکت مردم در امنیت تاثیر مستقیمی دارد که نمونه این تاثیرگذاری در دوران دفاع مقدس به اثبات رسیده است؛ کشورهای مختلف در جنگ تحمیلی از رژیم بعثی حمایت کردند اما ایران اسلامی با تکیه بر نیروی مردمی توانست معادله جنگ را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه حضور پیروان مذاهب و اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس تغییرات محسوسی را به دنبال داشت، اظهار کرد: خانواده‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در تامین امنیت نقش قابل توجهی دارند و پیشگیری اجتماعی بر اقدامات نظامی و امنیتی اولویت بیشتری دارد.

اشتری یادآور شد: برای اینکه جامعه در ابعاد مختلف از آسیب‌ها پاک شود باید از قدرت مورد نیاز برخوردار بوده و با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندهیم که بستر جرمی در کشور ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمارها بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قابل پیش‌بینی و پیشگیری است، اضافه کرد: سهم دستگاه‌هایی که می‌توانند از بستر آسیب‌های اجتماعی، تهدیدها و چالش‌ها جلوگیری کنند، بسیار قابل توجه است.

 فرمانده ناجا استفاده از فناوری‌های نوین را یکی دیگر از اولویت‌های مورد توجه این نهاد دانست و عنوان کرد: باید مطالعات مورد نیاز را انجام داده تا بتوانیم از برخی تجهیزاتی که با نیازها و معیارهای نظام اسلامی مطابقت دارد، استفاده کنیم.

وی بر توسعه سامانه‌های امنیتی هوشمند تاکید کرد و ادامه داد: این سامانه‌ها می‌توانند با سرعت بیشتری جامعه را به اهداف مورد نظر در حوزه امنیت برساند؛ بخشی از سرقت‌های مسلحانه اسفندماه و بهمن‌ماه با استفاده از دوربین‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

اشتری با بیان اینکه دستاوردهای نظامی کشور غرورآفرین است، گفت: بسیاری از سامانه‌ها را بومی‌سازی کرده و توانسته در راستای توسعه امنیت به نتایج مطلوبی برسیم.

وی از نام‌گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امنیت یکی از بسترهای تولید و اشتغال است به همین علت نیروی انتظامی آماده است که برای تامین امنیت در هر نقطه‌ای از کشور نقش خود را به شیوه چشمگیرتری ایفا کند.

اشتری با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در افزایش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار است، تصریح کرد: هر چند که فقر تنها عامل افزایش مشکلات فرهنگی و جرم‌های فضای مجازی نیست اما بخشی از جرائم ریشه اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و مردم نهاد در تامین امنیت و‌ آرامش عمومی نقش قابل توجهی دارند، ادامه داد: مسؤولان استانی قم با وجود هماهنگی مطلوب و به برکت حضور علما و مراجع تقلید توانسته امنیت مطلوبی را در این استان رقم بزنند.

اشتری از ظرفیت‌های ویژه استان قم یاد کرد و گفت:‌ حضور مهمان‌های خارجی در این استان از مؤلفه‌های حساسی است که اهمیت تامین امنیت قم را افزایش می‌دهد؛ هر چند اتفاقاتی رخ داده است اما به وجود هماهنگی کامل توانسته به شیوه مطلوبی امنیت را برقرار کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعتماد مردم را بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انتظامی خواند و تصریح کرد: باید اقتدار همراه با عدالت و مهربانی را داشته باشیم و با هر فردی که به هر شکلی به دنبال تخریب امنیت و آرامش است برخورد جدی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با روحیه مهربانی خود در خدمت مردم است تا بتواند به آنها خدمت‌رسانی کرده و رضایت عمومی جامعه را افزایش دهد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf1jdj.w6de0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما