سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : 36449
منبع : كمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
در گفت‌وگوی غرفه ها با ستاد خبری نمایشگاه مطرح شد؛

موج ابتکار و خلاقیت در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: موسسات و شرکت های مختلف حاضر در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی هر کدام به محصولات جدیدی را در نمایشگاه عرضه کردند.
موج ابتکار و خلاقیت در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز، موسسات و شركت های مختلف حاضر در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی هر كدام به محصولات جدیدی را در نمایشگاه عرضه كردند كه زیر كپ و گفت ستاد خبری با برخی از غرفه های حاضر در نمایشگاه را می خوانید:

دغدغه اصلی موسسه فرهنگی دیجیتال نورالرضا به روز رسانی نرم افزارها و تولید محتوای جدید بر اساس نیاز مخاطب است

در ادامه مهدی ظهیری مسوول غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال نور الرضا گفت: موسسه فرهنگی نور الرضا در سال ۹۱ با مجوز رسمی وزارت كشور و با هدف تولید نرم افزارهای تحت ویندوز تشكیل شده است. در سال ۹۲ مجموعه های اندرویدی و نرم افزارهای موبایلی نیز به تولیدات موسسه اضافه شد.

ظهیری افزود : كارهای امسال ما شامل دو بخش می شود. یكی محصولات حقیقی كه شامل نرم افزار و سی دی می شود. تعداد این محصولات ۹ عدد است كه با موضوعات مختلف گرافیكی ، بازی ، آموزشی و... می باشد. همچنین محصولات مجازی كه شامل نرم افزارهای موبایلی است كه شامل ۱۰ نرم افزار اندرویدی است با موضوعاتی شامل قرآن و مفاتیح و آشپزی و دفاع مقدس و... می باشد. نحوه خرید نرم افزارهای موبایلی به این شكل است كه مخاطبین هزینه ای را پرداخت می كنند و در ازای آن كد دریافت می كنند كه به آنان امكان دانلود را می دهد.

مراسم تقدیر از برگزیدگان بازی "محله با صفا" روز یكشنبه در غرفه مهاد رسانه انجام خواهد شد

ممسوول غرفه مهاد رسانه گفت : یكی از محصولات مهم این شركت ، بازی "محله با صفا "است.این بازی اولین بازی در مورد سبك زندگی ایرانی -اسلامی است ونكاتی را در این زمینه معرفی و آموزش می دهد.این بازی بدون هیچ تبلیغی تا به حال دانلود های زیادی در كافه بازار داشته است.

مژگان حضوری مسوول غرفه مهاد رسانه گفت:شركت مهاد رسانه یك موسسه فرهنگی است كه حوزه اصلی آن تولید بازی و اپلیكیشن برای موبایل و یا به صورت سی دی می باشد.مبنای ساخت این بازی ها فرمایشات و صحبت های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و اتفاقات روز دنیا است.به عنوان مثال بعد از توهین به پیامبر در روزنامه و نامه اول رهبری به جوانان اروپا پروژه "محمد كیست" كلید خورد.در این بازی كه بیش از ۱۷۰ اپیزود از زندگی پیامبر برای كودكان و نوجوانان سراسر دنیا به هفت زبان دنیا و با تصویر سازی بین المللی روز دنیا تدارك دیده شده است.داستان های این بازی به صورت تعاملی- انیمیشنی است كه با انیمیت هایی كه دارد توانایی ارتباط برقرار كردن با كودكان را زیاد می كند.این داستان ها كاملا به صورت كودكانه مطرح می شوند.برای نشر و گسترش این طرح كمپین هایی تشكیل داده ایم هم چنین سایتی را ایجاد كرده ایم كه به ۷ زبان دنیا این بازی را تبلیغ می كند.این محصول جدید ترین كار شركت مهاد رسانه است.

حضوری افزود :یكی دیگراز محصولات پربازدید این موسسه بازی موبایلی "نبرد هور" می باشد. موضوع اصلی این بازی ۱۷۵ شهید غواص است .این اپلیكیشن دو بخش دارد:یكی بخش شناسایی و دیگری بخش غواصی. در مراحل شناسایی بعد از سپری كردن هر مرحله سربندی از شهید دریافت می شود كه با این سربند می توان به وصیت نامه شهدا را خواند.به خاطر خوش ساخت بودن این بازی و تعامل مناسب با كاربران این بازی تا به حال بیش از ۱۱۰ هزار دانلود در كافه بازار داشته است.از نظرات كاربران می توان این نتیجه را گرفت كه این بازی مورد قبول اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

بازی های موبایلی باعث كم رونق شدن بازی های كامپیوتری شده است

محد كاظم رحمیان مسوول غرفه شركت آریا اندیشان طوبی گفت: شركت آریا اندیشان طوبی ۱۲ سال پیش با هدف نشر و تولید بازی های یارانه ای شكل گرفت.اما متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب بازار پنج سال است كه در حال پس رفت هستیم به طوری كه شركت به اجباربه شهرستان نقل مكان كرد.

وی در خصوص تولیداتشان در سال های اخیر گفت: باز ی"شتاب در شهر" یكی از محصولات پر فروش شركت بوده كه با بازی need for speed رقابت می كند. وی افزود: ما پنج بازی ساخت داخل داریم . همچنین شركت آریا اندیشان طوبی باز یهای خارجی را تهیه كرده و با دوبله و سانسور و كم كردن خشونت و صداگزاری مناسب تغییراتی ایجاد كرده و می فروشد.

رحیمیان در ادامه از باری "فوتبال ایرانی" نام برد و خاطر نشان كرد: این بازی فوتبال یك ویژگی منحصر به فرد دارد و آن گویندگی زن با خانم بهنوش بختیاری است كه مورد استقبال مردم قرار گرفت. این بازی با پلی استیشن و كامپیوتر و ایكس باكس قابل اجرا می باشد. از كارهای ارزشمند دیگر شركت ویرایش و بازسازی بازی Angry Bird است.این بازی به این شكل است كه هرضربه ای كه زده می شود یك موضوع به كودكان و یا هر مخاطبی كه بازی می كند آموزش هایی داده می شود. مثل: آموزش زبان انگلیسی، جدول ضرب، مكان های دیدنی و...ضمن اینكه این بازی موزیكال است.

همه مشكلات در حوزه ساخت انیمیشن از مشكلات مالی نشات نمی گیرد

محسن عبدالعلی مدیرگروه فن آوران پارسه گفت: گروه فن آوران پارسه از سال ۹۱ تاسیس شده است. در واقع شركت ما یك استودیو انیمیشن است كه كار اصلی آن تولید انیمیش به سفارش و ساخت تیزرهای تبلیغاتی است.كارهایی كه در شركت ما انجام می شود.

مدیرگروه فن آوران پارسه افزود: آخرین كاری كه انجام دادیم، سه بعدی سازی تعدادی ازشهدای شاخص مانند شهید آوینی و شهید همت و تعدادی از فرماندهان لشكر ۲۷ محمد رسول الله می باشد.این كاررابه سفارش موسسه سراج انجام دادیم.از این طرح های سه بعدی می توان برای انیمیشن و بازی استفاده كرد. این شخصیت ها درسومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی رونمایی شده اند. شیوه پرزنت آنها نشان دادن در دستگاه های هلوگرام است.

در این نمایشگاه با نیروهای شهرهای دیگر ارتباط برقرار می كنیم

محمدعلی میثمی، مسئول غرفه سایربان، گقت: ما در این دوره از نمایشگاه های رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، نشریه ای ویژه و با تعداد زیادی چاپ كردیم تا به همه مخاطبان ارائه كنیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر این بروشوری تهیه كردیم و در آن به معرفی محصولات خود می پردازیم. ما همچنین در این دوره تعداد زیادی دی وی دی تهیه كرده و در آن ها ده قطعه از ویدیو های تولیدمان را قرار دادیم.

میثمی، خاطر نشان كرد: از طرف دیگر بین جوانان و نوجوانان افرادی مستعد را در دوره های گذشته شناسایی كردیم كه علاقه مند به همكاری با مجموعه ما بودند.لذا ما فرم هایی را تهیه كردیم تا با دوستانی كه علاقمند به همكاری با ما هستند ارتباط برقرار كنیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcf1jdm.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما