پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 29339
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

تبعیت از زندگی حضرت زهرا(س) مانع ویرانی بنیان خانواده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم گفت: تبعیت از زندگی حضرت زهرا(س) مانع ویرانی بنیان خانواده می‌شود.
تبعیت از زندگی حضرت زهرا(س) مانع ویرانی بنیان خانواده می‌شود
به گزارش قم نیور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر چهارشنبه‌شب در جمع عزاداران فاطمی در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خداوند پیامبر و سایر ائمه معصومین را به عنوان الگو برای مردم قرار داده تا با توجه به زندگی، رفتار، گفتار، شخصیت و منش آنان، خود را بسازند و خط مشی ایشان را در زندگی سرلوحه قرار دهند.

وی با بیان اینکه خداوند، پیامبر اکرم (ص) را به عنوان بهترین الگو برای زندگی ما قرار داده است افزود: ما باید زندگی خود را براساس رفتار، گفتار، منش پیامبر اکرم (ص) دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: هرکس از این خاندان تبعیت کند نجات خواهد یافت و هرکسی که به دنبال اهل بیت (ع) حرکت کند از بلایا در امان خواهد بود.

وی با اشاره به زندگی کوتاه فاطمه زهرا (س) افزود: زندگی کوتاه حضرت زهرا (س) که از ۱۸ سال تجاوز نمی‌کرد سراسر پر از غم، درد و حادثه بود ولی این وقایع موجب نشد که حضرت زهرا (س) از پای در بیاید و این بانو مانند کوه استوار در مقابل تمام مشکلات استوار ایستاد.

قاضی عسکر ادامه داد: ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) درس آموز است و امتیازات ویژه‌ای دارد که هیچ کس از این ویژگی‌ها برخوردار نیست.

وی با تبیین ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا مادرش حضرت خدیجه، پدرش نبی اکرم، فرزندانش حسنین و زینبین و همسرش علی بن ابیطالب است که موجب شده زندگی ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: اگر سراسر تاریخ را مطالعه و جست‌وجو کنیم و هیچ یک از شخصیت‌های بزرگ تاریخ دارای جنین ابعاد شخصیتی و ویژگی نیست.

وی با اشاره به ابعاد تربیتی بی بی دو عالم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در دوره‌ای در دامن پیامبر رشد کرد که دختران در جامعه جایگاهی نداشتند و قوم عرب، دختران را زنده به گور می‌کردند.

قاضی عسکر با مرور کوتاهی بر زندگی حضرت زهرا (س) گفت: حضرت خدیجه (س) زمانی که آماده وضع حمل شده بودند، به دنبال زنان قریش فرستادند ولی زنان قریش حاضر نشدند که در کنار حضرت خدیجه حاضر شوند و دلیلشان هم این بود که حضرت خدیجه (س) چرا با کسی ازدواج کرده است که مکنت و دارایی ندارد.

وی ادامه داد: زنان بهشتی آمدند و حضرت خدیجه (س) را در وضع حمل یاری کردند و حضرت فاطمه(س) به دنیا آمد.

قاضی عسکر افزود: حضرت زهرا (س) دوران کودکی خود را در شرایط سخت تحریم در شعب ابیطالب گذراند و مادرش را در همان سنین کودکی از دست داد.

وی با اشاره به دشمنی‌هایی که علیه نبی اکرم (ص) پس از فوت حضرت خدیجه روا شد، گفت: حضرت زهرا(س) در این شرایط سخت پدر را تسکین می‌داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در زندگی خاتم پیامبران تصریح کرد: حضرت زهرا (س) برای پدرش نقش مادر داشت.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در شرایط دشوار در کنار پدر رشد کرده و برای انجام رسالتی بزرگ آماده شد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) همواره از زندگی با حضرت زهرا(س) رضایت داشت تا جایی که بارها فرمود که در مدت زندگی‌ام با حضرت زهرا (س) نه او موجب ناراحتی من شد و نه من موجب ناراحتی او شدم.

قاضی عسکر گفت: پیامبر اکرم (ص) زمانی که به مدینه هجرت کردند و حکومت اسلامی تشکیل دادند ساده‌ترین زندگی را داشتند و به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان بودند.

وی با تأکید بر اینکه نبی مکرم اسلام (ص) زمانی که از مقابل بیت حضرت زهرا (س) می‌گذشت، با صدای بلند بر اهل بیت (ع) سلام می‌کردند، ابراز کرد: پیامبر از این کار خود هدف داشتند و هدفشان این بود که مردم بدانند اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند تا بعدها بین مردم اختلاف ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشریح کرد: احترامی که پیامبر برای حضرت زهرا(س) قائل بود نشان از این دارد که حضرت زهرا(س) چه شخصیت والایی داشتند.

وی متذکر شد: بانوان باید به رسالت خود توجه کنند و حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند و ابعاد شخصیتی ایشان را مورد توجه و سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.

قاضی عسکر با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: زمانی که خبر شهادت حضرت زهرا (س) را به حضرت علی (ع) دادند حضرت، سه بار تا رسیدن به منزل روی زمین نشست.

وی با تأکید بر اینکه باید از زندگی حضرت زهرا (س) الگو بگیریم گفت: کیان خانواده در جامعه امروزی در معرض خطر جدی قرار گرفته و زندگی‌ها در حال از هم پاچیدن است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان با اشاره به مشکلات زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) توضیح داد: اگر خانواده‌ها حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی خویش قرار دهند هرگز به دلیل مشکلات مالی بنیان زندگی را ویران نمی‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf1md0.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما