پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 26369

استخرهای موجود در قم، فاقد استاندارد ورزش قهرمانی هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت شنای قم گفت: قم تنها مرکز استان فاقد استخر استاندارد ورزش قهرمانی است و زیبنده نیست قم حسرت داشتن یک استخر استاندارد ۵۰ متری را بخورد که همه مراکز استان‌ها از آن بهره مندند.
استخرهای موجود در قم، فاقد استاندارد ورزش قهرمانی هستند
به گزارش قم نیوز، مسعود حسین جمال اظهار کرد: پیش از این، استخر مجموعه ورزشی تختی قم، یکی از پایگاه‌های مهم هیئت شنا بود که در قلب شهر قرار داشت و مورد دسترس همگان بود اما در سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکلات ساختاری و فرسودگی مورد بازسازی قرار گرفت و حدود ۳۰ درصد کار آن هم پیش رفت.

وی گفت: به دلیل مشکلات مالی که از سال ۹۰ تمام ورزش را تحت تاثیر قرار داد، استانداری که تامین کننده بودجه بازسازی این استخر از بودجه‌های عمرانی استانداری بود نتوانست برای این استخر هزینه کند و طرح به صورت نیمه کاره‌‌‌ رها شده است.

رئیس هیئت شنای قم افزود: پس از تعطیلی استخر تختی، پایگاه قهرمانی به استخر هفتم تیر منتقل شد و ما زمانی کار هیئت را با ۷ شناگر آغاز کردیم و زیر ساخت‌ها را درست کردیم، مربیان را با علم روز آشنا کردیم و در رده‌های سنی پایه وقت گذاشتیم که نتیجه همه این‌ها این است که امروز ما در زمینه مربی و شناگر هیچ مشکلی نداریم و مشکل بزرگ و اساسی در اختیار نداشتن استخری برای جایگزینی استخر هفتم تیر است.

جمال بیان کرد: قرار است در سال ۹۳ به شنا به عنوان رشته مدال آور نگاه ویژه‌ای شود اما تاکنون ما در این زمینه مشکل داشته‌ایم در حالی که حدیث حضرت رسول (ص) است که به فرزندان خود شنا بیاموزید اما برای ما زیبنده نیست حسرت داشتن یک استخر استاندارد ۵۰ متری را بخوریم در حالی که همه مراکز استان‌ها از آن بهره مندند.

وی تصریح کرد: در سطح قم ۲۳ استخر فعال داریم که این تعداد استخر پاسخگوی نیاز قم هست اما متاسفانه جز در چند مورد خاص که در تیمداری و برنامه‌های هیئت شنا کمک می‌کنند، سایرین در اختیار بخش خصوصی یا ارگان‌هایی هستند که به دنبال در آمدزایی هستند یا تنها در بخش ورزش همگانی فعالیت دارند و کمک به ورزش قهرمانی برایشان اهمیتی ندارد.

رئیس هیئت شنای قم خاطرنشان کرد: مسئولان استانی باید به فکر راه حل اساسی و عاجل برای حل مشکل شنا و استخر استاندارد برای قم باشند زیرا پایگاه ورزش قهرمانی شنای قم چند ماهی است که کاملا تعطیل است و به وجود همین مشکلات بخش‌های شیرجه و واترپولوی ما هم رونقی ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1md0.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما