قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: عدم تعهد کامل به رفع تحریم‌ها، دفاع مستمر از آل سعود که در یمن و بحرین خون‌ریزی می‌کند، دفاع از تروریسم بین‌المللی در غزه، سوریه و یمن و فتنه‌انگیزی‌ها در عراق پرونده آمریکا را سیاه‌تر کرده است.
دفاع از جنایات آل سعود و فتنه‌انگیزی در عراق پرونده آمریکا را سیاه‌تر کرده است/ راه ما گفتمان مقاومت و بنیان نهادن اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه خشم و غضب نابه‌جا در دنیا و آخرت قابل وصف نیست، اظهار کرد: کسانی که بتوانند خشم و غضب خویش را مهار کنند تجربه‌ای معنوی و عرفانی خواهند داشت و بسیاری از درجات معنوی و مراتب اخروی وجود دارد که جز با کنترل غضب و مهار خشم میسر نیست.

وی با بیان اینکه کنترل غضب و مهار خشم در روابط خانوادگی و روابط میان همسران از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: توانایی مهار خشم یکی از علائم مهم ایمان است و در سوره آل عمران یکی از آثار متقین کنترل خشم عنوان شده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه همسران باید احترام و کرامت یکدیگر را حفظ کنند، گفت: اگر خانه‌ بر پایه‌های نورانی و به دور از توقعات بی‌جا برپا شد ریشه‌های خشم و عصبانیت خشکانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه شعبان باید خود را برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز کنیم، اظهار کرد: در ماه شعبان فیض‌های بزرگ موج می‌زند و در میان این فیوضات ما با استفاده اذکار به وجه ربوبی شعبان یعنی رسیدگی به نیازمندان و کارهای خیر رهنمون می‌شویم.

امام جمعه قم با بیان اینکه در ماه شعبان باید به مناجات شعبانیه و صلوات شعبانیه توجه کرد، اضافه کرد: در مناجات شعبانیه 40 بار با خداوند راز و نیاز کرده و او را می‌خوانیم و این مناجات یک دوره انسان‌شناسی و یک دوره توحید کامل است.

اعرافی با اشاره به اینکه باید ماه مبارک شعبان را مغتنم شمرده و آماده ورود به ماه مبارک رمضان شویم، افزود: میلاد امام سجاد، حضرت عباس و میلاد امام حسین علهیم السلام را گرامی داشته و یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی با گرامیداشت سوم شعبان روز پاسدار، این روز را به پاسداران تبریک گفت و اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمده از متن انقلاب، آزموده در کوران دفاع مقدس و ورزیده شده در جبهه مقاومت اسلامی است و اکنون سپاه پاسداران در کنار دیگر قوای نظامی، قدرتی با توان بالا متکی به سلاح معنوی و برخوردار از سلاح‌های پیشرفته نظامی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: رشیدمردان سپاه در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند و امروز نیز ملت قدردان، پاسداران هستند و باید با حفظ وحدت یاوه‌گویی‌های استکبار را به نابودی و شکست کشاند.

وی با تبریک فرا رسیدن روز جانباز خاطرنشان کرد: 500 هزار جانباز سندهای افتخار ما و پرچم‌های برافراشته انقلاب اسلامی هستند. جانبازان عزیز سرمایه‌های کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و امروز در کنار جانبازان انقلاب و دفاع مقدس شاهد خیل عظیم جانبازان مدافع حرم و مقاومت اسلامی هستیم و به همه شما این جانبازی و پیروی از حضرت ابوالفضل العباس(ع) را تبریک می‌گوییم.

اعرافی با بزرگداشت یاد و نام مرحوم کلینی گفت: ایشان در زمان غیبت کبری زیست و 20 سال زندگی خود را برای نگارش یکی از چهار کتاب مهم شیعی صرف کرد و از مفاخر عالم اسلام و تشیع به شمار می‌رود.

وی روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را گرامی داشت و افزود: هلال احمر در عرصه‌های گوناگون برای گره گشایی و حل مشکلات کنار مردم حضور دارد و از خدمات این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم و یاد شهیدان این نهاد خدوم را گرامی می‌داریم.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص از امکانات محروم شوند، اظهار کرد: باید همه نسبت به این بیماران توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همچنان شاهد کینه‌توزی‌های دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا هستیم و در برابر این کینه توزی‌ها ایستادگی و هوشیاری لازم است، اظهار کرد: آنها در هفته‌های اخیر همچنان بر مواضع کینه‌توزانه خود پافشاری می‌کند؛ دزدی دو میلیارد دلاری از ذخایر ایران و تعرض به سلاح‌های دفاعی و موشکی از جمله نشانه‌های این کینه توزی‌ها است.

اعرافی تصریح کرد: ما سلاح‌های کشتار جمعی را از روی مبانی دینی خود کنار گذاشته‌ایم و اخیرا در خصوص رزمایش‌های در خلیج فارس حرف زده‌اند که رهبری در این خصوص موضع قاطع داشتند.

وی تاکید کرد: عدم تعهد کامل به رفع تحریم‌ها، دفاع مستمر از آل سعود که در یمن بحرین خون ریزی می‌کند، دفاع از تروریسم بین‌المللی در غزه، سوریه و یمن و فتنه انگیزی‌ها در عراق پرونده آمریکا را سیاه‌تر کرده است.

امام جمعه قم گفت: گروه‌های عراق بدانند اختلاف ایجاد شده به تلاش سرویس‌های جاسوسی آمریکا و صهیونیست‌ها بر می‌گردد و آنها باید از فرمان مرجعیت تبعیت کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی نباید دچار غفلت شویم و باید بر عنصر مقاومت و هوشمندی خود بیفزاییم و دولت و ملت باید بدانند که نیاز به شناخت توطئه‌ها و ایستادگی و مقاومت جانانه داریم؛ غربی‌ها بدانند با این رهبر بزرگ و این ملت آزاد در اهداف خود موفق نخواهند شد. راه ما گفتمان مقاومت و بنیان نهادن اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم همه مسئولان و ملت به این مسئله توجه داشته باشند.

اعرافی با بیان اینکه قرار ما بر شرکت در حج و انجام این واجب الهی است اظهار کرد: اگر حج ما انجام نشد دنیا بداند که خادمان دروغین خانه خدا ملت ما را از حج محروم کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf1mdm.w6dcmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما