شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 42569
منبع : خبرگزاری فارس
در دوازدهمین روز ماه محرم

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با نام «حماسه حسینی، قیام خمینی» در قم برگزار شد.
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی عصر امروز در سالروز آغاز قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342 که مصادف با 12 محرم‌الحرام بود با نام «حماسه حسینی، قیام خمینی» با حضور اقشار مختلف مردم در مجاورت بیت امام خمینی(ره) در میدان روح‌الله برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، استاندار قم، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندهان انتظامی و نظامی استان و همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی خمینی حضور داشتند.

همچنین ده‌ها هیأت عزاداری از مناطق مختلف شهر و استان قم به‌صورت خودجوش در این مراسم شرکت کردند تا یاد و خاطره نهضت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) را زنده نگهدارند.

حجت‌الاسلام‌ علی نظری منفرد به‌عنوان سخنران این مراسم با اشاره به حضور مردم در این مراسم اظهار کرد: باگذشت حدود 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده شما مردم نشانه علاقه شما به نهضت حسینی و قیام امام خمینی(ره) است و نقاط اشتراک زیادی بین نهضت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) وجود داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از نقاط اشتراک میان امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) این بود که این بزرگواران هر دو به دنبال اصلاح در امت و امربه‌معروف و نهی از منکر بودند، شما این را در سخنان امام حسین(ع) از ابتدای حرکت به‌سوی کربلا مشاهده می‌کنید.

وی افزود: امام خمینی(ره) از همان ابتدای قیام خود گفتند که من برای اصلاح و امربه‌معروف قیام کردم. یکی دیگر از نقاط اشتراک امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) داشتن روحیه سازش‌ناپذیری بود. امام حسین(ع) از همان روز اول نهضت خود فرمودند که من با یزید بیعت نمی‌کنم، امام خمینی(ره) هم این‌گونه بودند و در برابر رژیم طاغوت انعطاف‌پذیری نداشتند.

در ادامه این مراسم غلام کویتی پور، سید مجید بنی فاطمه و علی انسانی به مداحی در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) پرداختند.

مراسم «حماسه حسینی، قیام خمینی» در نهایت با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم در میدان روح‌الله قم به پایان رسید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf1tdj.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما