پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 26639

مساجد مهمترین زیرساخت شکل گیری جوامع اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: ساخت مسجد توسط پیامبر(ص) نشان از این دارد که جامعه دینی، نبوی ، علوی و مهدوی بر محوریت مسجد نهادینه شده است.
مساجد مهمترین زیرساخت شکل گیری جوامع اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: جایگاه مسجد در اسلام و تعالیم دین جایگاه متعالی و روشنی است، هنگامی که ما به سیره پیامبر(ص) مراجعه می کنیم می بینیم که ایشان زمانی که وارد دهکده قبا می شوند اقدام به بنای مسجد می کنند و هنگامی که از دهکده قبا وارد مدینه می شوند باز هم اقدام به ساخت مسجد می کنند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: ساخت مسجد توسط پیامبر(ص) نشان از این دارد که جامعه دینی و نبوی و جامعه علوی و مهدوی بر محوریت مسجد نهادینه شده است و باید در تاسیس شهرها و روستاها و ساخت مراکز آموزشی و تربیتی و ورزشی محوریت مسجد الگو باشد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما الان در شهرهای جدید مشکل اساسی برای دسترسی به مساجد داریم و باید این مشکل رفع بشود چون همه چیز باید حول محور مسجد باشد به خاطر این که بر روح افراد اثر گذار است.

وی بیان کرد: در معماری قدیم صفویه می بینیم که مسجد محور است و بازارها حول مسجد شکل گرفته است و در میدان امام (ره) اصفهان بیشترین چیزی که جلب توجه می کند بر محوریت و قلب مسجد بنا شده است.

کلباسی خاطرنشان کرد: در اذهان و طراحی ما باید مسجد محور باشد و روز جهانی مساجد فرصت مناسبی است تا اهمیت و جایگاه واقعی مساجد مشخص بشود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1vd0.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما