دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 42109
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله جوادی آملی:

تقریب مذاهب از مهم‌ترین مسؤولیت‌های ما است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: امروزه تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از اساسی‌ترین مسؤولیت‌های ما است و امیدوارم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بتواند هرچه بیشتر وارد فاز عملیاتی در عرصه وحدت مسلمانان شود.
تقریب مذاهب از مهم‌ترین مسؤولیت‌های ما است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن تقدیر از تلاش‌های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» اظهار کرد: تلاش‌های شما در چاپ این موسوعه قابل تقدیر است و ان‌شاءلله در پیشگاه ذات اقدس اله مأجور باشید .

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: امروزه در خاورمیانه جنگ‌های نیابتی در حال افزایش است. همان طور که تمام دنیا به صورت نیابتی هشت سال با ما در حال جنگ بودند و به حول و قوه الهی ایران توانست از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاید.

وی افزود: چاپ این موسوعه نشانگر تلاش محققین حوزه است و با توزیع مناسب آن می‌توان نورانیت اسلام ناب محمدی را به دنیا نشان داد.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان اظهار کرد: امروزه تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از اساسی‌ترین مسوولیت‌های ما است و امیدوارم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بتواند هر چه بیشتر وارد فاز عملیاتی در عرصه وحدت مسلمانان شود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» گفت: این موسوعه ایده مرحوم آیت‌الله بروجردی است که در 62 جلد تدوین یافته و در 20 جلد در بیروت به صورت نفیس به چاپ رسیده است تا توزیع آن در جهان اسلام به سهولت انجام شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار کرد: تدوین این کتاب با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود 13 سال طول کشیده است که در آن بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است و این نخستین بار است که کاری به این گستردگی در جهان اسلام انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf1ydj.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما