شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 12139
حجت الاسلام حسینی خبر داد:

تحصیل بیش از 65 هزار طلبه خواهر در حوزهای علمیه

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از تحصیل بیش از 65 هزار طلبه خواهر در حوزهای علمیه خبر داد.
تحصیل بیش از 65 هزار طلبه خواهر در حوزهای علمیه
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی اظهار داشت: پذیرش حوزه های علمیه خواهر از یکم اسفند به مدت یک ماه آغاز شده و متقاضیان بدون دادن آزمون می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتیwww.whc.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: در بخش غیر حضوری خواهران بعد از ۲ سال تحصیل حضوری، در صورت تمایل می توانند به صورت غیرحضوری به تحصیل خود ادامه دهند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه حداقل نمره جهت فارغ التحصیلی در حوزه علمیه داشتن معدل ۱۴ است عنوان کرد: افراد اگر علاقه مند هستند و صلاحیت اخلاقی داشته باشند می توانند بدون آزمون وارد تحصیل شوند و سیر قبولی و فارغ التحصیلی با دقت بیشتری اعمال می شود.

۳۲ مدرسه علمیه به حوزه خواهران اضافه شده است
وی ابراز داشت: ۲۷ و ۵ مدرسه علمیه به ترتیب به سطح ۲ و سطح سه حوزه علمیه خواهران اضافه شده است اما با این وجود بازهم ظرفیت برای مدارس علیمیه بیشتر در حوزه خواهران وجود دارد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: بیشترین طلبه و پرتنوع ترین رشته های تحصیلی به ترتیب در استان های قم، اصفهان و تهران وجود دارد و کمترین آن در استان سیستان و بلوچستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به دغدغه و مسئولیتی که خواهران در خانواده دارند تلاش شده است تا با ایجاد انواع فضاهای تحصیلی اعم از حضوری، نیمه حضوری و یاره وقت افراد علاقه مند بتوانند با فراغ بال به تحصیل در معارف الهی بپردازند.

نشاط علمی خاصی در حوزه علمیه خواهران وجود دارد
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: نوع عملکرد خواهران در حوزه های علمیه حاکی از آن است که آنان اهتمام ویژه وعلاقه خاصی به تحصیل در علوم الهی از خود نشان داده اند به طوری که در جشنواره ها و عرصه های علمی آثار خوبی ارائه کرده وحائز رتبه های برتری نیز شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار طلبه برادر در حوزه های علمیه تحصیل می کنند بیان کرد: حضور برادران در حوزه های علمیه از خواهران بیشتر است اما معیشت یکی از مهم ترین دغدغه آقایان است به طوری که باعث شده در مواردی آنان آن طور که باید نتوانند تحصیل کنند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: از سال تحصیلی آینده سطح چهار به مجموعه سطوح علمیه خواهران در قم در رشته های فقه و اصول، کلام و فلسفه اضافه می شود و از سال های آینده با توجه به ظرفیت و آمادگی هراستان نیز اجرا می شود.

وی حداکثر سن خواهران در بخش حضوری را ۳۰ سال عنوان کرد و ابراز داشت: محدودیت سنی در بخش حضوری ۳۰ سال و برای محصلان خوابگاهی ۲۲ سال و همچنین تجرد است اما در بخش نیمه حضوری و پاره وقت محدودیتی سنی وجود ندارد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه ۱۰ مدرسه علمیه خواهر با دارا بودن سیکل پذیرش می کند ادامه داد: ۵۰ مرکز تخصصی حوزه علمیه مخصوص خواهران در کشور وجود دارد و همچنین در موسسات عالی حوزه های علمیه بیش از ۲ رشته ارائه می شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcf1ydy.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما