چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 14218
مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران:

مهم‌ترین شاخص کاندیدای اصلح ولایت‌مداری است

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران مهم‌ترین شاخص کاندیدای اصلاح ریاست جمهوری را ولایت‌مداری دانست.
مهم‌ترین شاخص کاندیدای اصلح ولایت‌مداری است
 به گزارش قم  نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سیدداود ساجدی در نشست سیاسی با موضوع انتخاب کاندیدای اصلح که در مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به درگیری میان استکبار جهانی و نظام اسلامی گفت: این یک درگیری فراگیر، استراتژیک، بنیادی و همیشگی است.
 
وی افزود: از زمانی که جریانات دین‌ستیز در غرب شکل گرفتند و به دنبال آن نوعی دین‌گریزی و سپس دین‌زدایی به تدریج در بستر جامعه گسترش یافت، جریان تجدد با مرکزیت غرب مبتنی بر نوعی گرایش به ماده و حذف خدا از زندگی بشر سامان یافت و شکل گرفت.
 
ساجدی با اشاره به تفاوت بنیادین میان پرستش و اعتقادات در مدرنیته با نظام اسلامی ادامه داد: نظام مدرن امروز مدعی یک دین تمام عیار اما از نوع دنیاپرستی و ماده‌پرستی است. آنها مدعی هستند که ما باید مجموعه شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنیم که لذت‌جویی در این دنیا حداکثر شود و حتی کلیسا و نماز خواندن هم باید انسان را در این مسیر کمک کند تا همانطور که نیازهای جنسی، خوراک، مسکن و... در او تأمین می‌شود احساس معنوی و روحانی هم از طریق کلیسا رفتن،  نماز خواندن و... در او تامین شود.
 
وی اضافه کرد: از نظر آنان این امر هم در کنار سایر لذات می‌تواند تعریف شود و لذت را در این نظام به حداکثر برساند. این فضایی است که از ده‌ها سال پیش به تدریج گسترش پیدا کرده و توانسته است خدا و معنویت را از زندگی انسان حذف کند.
 
مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران تقابل میان نظام اسلامی با استکبار جهانی را تقابل بین کفر و دین دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) در برابر این نظام استکباری که بر مبنای هواپرستی و دنیامداری شکل گرفته است انقلابی را به پیروزی رساندند که مدعی روشن و سبک جدیدی برای زندگی بشر و نجات او براساس تعالیم و ارزش‌های اسلامی است.
 
وی افزود: به این صورت یک بار دیگر از طریق انقلاب اسلامی خدا به صحنه زندگی بشریت بازگشت. اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک جریان سازمان ‌یافته قوی به اسم استکبار جهانی مقابل انقلاب اسلامی ایستاد. وقتی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌گویند که استکبار جهانی یک شیطان بزرگ است و نمی‌شود با او صلح کرد و آنها تا زمانی که دین را از شما نگیرند راضی نمی‌شوند علتش این است که اصلا سازش‌پذیری در این عرصه معنا ندارد چون تقابل بین کفر و دین است. غرب مدعی است که اساسا دین باطل است ما هم می‌گوییم تمام هستی شما که دنیاپرستی است باطل است.
 
ساجدی اضافه کرد: اکنون عرصه انتخابات یکی از مظاهر درگیری جدی میان دو نظام دنیامدار و نظام اسلامی است، سردمداران این نظام دنیامدار از مدت‌ها قبل صراحتا مطرح کردند که ما نسبت به انتخابات ایران حساسیم و از همه ابزارمان استفاده می‌کنیم تا هر تأثیری که ممکن است بر انتخابات ایران بگذاریم، زیرا ایران نماد نظام دین‌داری در جهان است.
 
وی با بیان اینکه طلاب باید با بیانی تأثیرگذار و حاکی از لطف و مهربانی تلاش کنند تا مردم برای حمایت از نظام در صحنه حاضر شوند گفت: اساس نظام ما متکی بر مردم است و اگر مردم حضور پیدا نکنند ما دچار مشکل خواهیم شد. مقام معظم رهبری صراحتا می‌گویند فارغ از اینکه چه کسی در این عرصه انتخاب پیروز می‌شود، ما باید یک حضور حداکثری برای حمایت از این نظام داشته باشیم. این حمایت از نظام که در عرصه انتخابات خودش را به صورت دقیق نشان می‌دهد باعث تقویت اقتدار ملی، نفوذ و حاکمیت ما و تضعیف توطئه‌های دشمنان می‌شود.
 
مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اکنون عرصه برخورد خشن و تند نیست، افزود: باید با متانت و بدون حساسیت و تعصب عمل کنید. عقلانیت و منطق کارسازتر است. اگر کسی برایش مسئله گرانی مشکل شده و به این دلیل نمی‌خواهد در صحنه حاضر شود یا ناامید و دلسرد شده است برای او تبیین کنید که سهم این گرانی‌ها در مجموعه حیات اسلامی ما چه قدر است؟ به عنوان مسلمان چه قدر باید گران و ارزان شدن کالاها بر روی تصمیمات اصلی و بلندمدت ما تأثیر بگذارد؟ این را با اقتدار و عزت ملی که توانسته ما را از حضیض ذلّت به اوج عزّت برساند مقایسه کنید تا افراد با شوق وارد عرصه شوند.
 
وی خطاب به طلاب اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم در این تعاملات و تبلیغات موفق باشیم باید توانمندی‌های خود را بالا ببریم و این کار فقط با خواندن و شنیدن حاصل نمی‌شود بلکه تفکر لازم دارد. در کنار خواندن و شنیدن به خودتان فرصت تفکر بدهید، زیرا فکر به انسان رشد می‌دهد و توانایی، ابتکار و قدرت تصمیم‌گیری را در او افزایش می‌دهد.
 
ساجدی درباره چگونگی انتخاب اصلح و شاخص‌های انتخاب اصلح گفت: وقتی شباهت‌ها فراوان است انتخاب از بین گزینه‌ها سخت خواهد بود. باید هنر و توان انتخاب داشته باشیم. البته اگر شاخص وجود داشته باشد کار آسان‌تر می‌شود.
 
وی مهم‌ترین شاخص کاندیدای ریاست جمهوری را ولایت‌مداری دانست و افزود: همه کاندیداها در یک حدی از این ویژگی برخوردارند اما ضعف و قوت وجود دارد. ما باید از مجموعه رفتار کاندیداها از سابقه فعالیت‌هایشان اطرافیان آنها و سخنان امروزشان این امر را تشخیص دهیم.
 
مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران شاخص دیگر کاندیدای اصلح را ایستادگی و استکبار‌ستیزی دانست و گفت: استکبارستیزی یعنی اینکه بفهمد دنیای استکبار یعنی چه، نظام اسلامی یعنی چه و این ستیز و درگیری چه معنایی دارد و از برنامه‌های خودش یک تبیین صحیحی داشته باشد.
 
وی مردم‌داری، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و ساده‌زیستی را نیز از شاخص‌های مهم انتخاب اصلح برشمرد و با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب گفت: باید به اظهارات نامزدها گوش کنید و ببینید چه کسی برای انقلاب، عزّت ملی، حل مشکلات، ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان بهتر تلاش می‌کند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfc0dy.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما