پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 49968
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان قم مطرح كرد

آگاه‌سازي مردم نسبت به قراردادها و مسائل حقوقي

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان قم گفت: بايد آگاه‌سازي در قالب قراردادها و مسائل حقوقي صورت گيرد تا با كاهش جرايم در اين بخش مواجه باشيم.
آگاه‌سازي مردم نسبت به قراردادها و مسائل حقوقي
آگاه‌سازي مردم نسبت به قراردادها و مسائل حقوقي
به گزارش قم نيوز، سیدابوالفضل موسوی‌ ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره‌کل دادگستری استان قم برگزار شد، اظهار کرد:‌ مجموعه دادگستری شهرستان متشکل از دادگاه‌های حقوقی، دادگاه‌های کیفری، دادگاه‌ انقلاب، دادگاه‌های خانواده و دادگاه‌های بخش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: 26 شعبه مصوب دادگاه‌های حقوقی شهرستان قم وجود دارد که اکنون 18 شعبه به مسائل و امور حقوقی رسیدگی می‌کنند. 20 شعبه مصوب کیفری است که در حال حاضر 15 شعبه دادگاه کیفری به جرایم رسیدگی می‌کنند.

سرپرست دادگاه‌های کیفری دو استان قم با اشاره به آمار دیگر دادگاه‌ها گفت:‌ 16 شعبه مصوب دادگاه خانواده در استان است که اکنون 11 شعبه به مسائل و امور خانوادگی می‌پردازند و سه شعبه مصوب دادگاه انقلاب وجود دارد که همه آنها به جرایم مربوط به صلاحیت دادگاه‌های انقلاب رسیدگی می‌کنند.

 وی با بیان اینکه آگاه‌سازی عمومی و فرهنگ‌سازی نسبت به مسائل حقوقی وظیفه آحاد جامعه است گفت: این امر سبب می‌شود مردم در زمینه مسائل حقوقی و استانداردسازی آگاهی کافی داشته باشند و در قالب قراردادها و مسائل حقوقی اطلاعات کافی را کسب کنند.

موسوی عنوان کرد: اگر آگاه‌سازی لازم انجام شود و مردم اطلاعات کافی را کسب کنند در زمینه کاهش جرایم مؤثر واقع می‌شود در نتیجه در سطح استان با کاهش جرم مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfc1dj.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما