چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46808
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مسؤولان اهتمام لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند / رد ادعای دولت مبنی بر رشد 8 درصدی اقتصاد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند ولی متأسفانه اهتمام لازم در مسؤولان برای محقق‌سازی این امر وجود نداشت.
مسؤولان اهتمام لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند / رد ادعای دولت مبنی بر رشد 8 درصدی اقتصاد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال‌های سال‌های گذشته نیز بر محقق ساختن الگوی اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند اظهار کرد: کسانی که مسؤول محقق ساختن الگوی اقتصاد مقاومتی در جامعه هستند باید اعتقاد، باور، عزم جدی، تلاش و روحیه جهادی برای محقق ساختن این مهم داشته باشند ولی تاکنون این موارد را شاهد نبوده‌ایم.

وی افزود: اگرچه طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند ولی متأسفانه وقت‌گذاری و اهتمام لازم در مسؤولان برای تحقق این امر وجود نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه به عملکرد برخی از مسؤولان گفت: مسؤولانی که از سویی تا قبل از ساعت 9 صبح حال حضور در محل کار را ندارد و از سویی دیگر تا 14 بعد از ظهر هم حال ماندن در محل کار را ندارند، امور عادی جامعه را نیز به پیش نمی‌برند چه برسد به امر مهم اقتصاد مقاومتی که برای محقق شدن نیازمند وجود روحیه جهادی است.

ذوالنور اقدام برای جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که نمونه آن در داخل تولید می‌شود و همچنین جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور را از ضروریات در راستای محقق شدن الگوی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ورود کالاهای قاچاق به کشور کمر تولیدات داخلی را خم کرده است، لازم است دولت هر چه سریعتر برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور اقدام کند تا بازار فروش تولیدات داخلی رونق بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ضروری در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی که دولت باید به آن اهتمام ورزد، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است تا واحدهای تولیدی بتوانند روی پای خود ایستاده و برای ارتقاء کیفیت تولیدات خود گام‌های مهم و بلندتری بردارند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس عنوان کرد: ممکن است کالاهای داخلی در زمینه کیفیت یا قیمت نتواند با کالاهای خارجی رقابت کند که برای حل این مشکل باید تولیدات داخلی رونق داده شود تا هم مشکلات بخش تولید برطرف شود و هم حجم اشتغال بالا رود.

ذوالنور بیان کرد: توسعه خطوط تولید داخلی با سودآوری و کارآفرینی همراه است و به این صورت موجب برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور می‌شود.

وی ضمن انتقاد از ارائه آمارهای ضد و نقیض توسط دولت در زمینه اقتصادی گفت: با ارائه آمارهای بی پایه به مردم، مشکلی از جامعه حل نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت مدعی است که کشور اخیرا رشد اقتصادی هشت درصد داشته است در حالیکه اگر این ادعا درست بود باید در حال حاضر مردم کشور بالاترین قدرت خرید را داشتند و بنگاه‌های اقتصادی نیز از وضعیت مطلوب‌تری بهره‌مند بودند ولی طی این چند سال بخشی از بنگاه‌های اقتصادی دچار رکود، انحلال و فروپاشی شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است، با وجود این نتایج چگونه می‌توان این ادعای دولت را پذیرفت؟!

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfccdj.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما