يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 45728
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل محيط زيست استان قم مطرح كرد

اثرگذاري منفي استقرار برخي واحدهاي صنعتي/ بحران درياچه نمك مغفول است

قم نيوز : قم نیوز: مديركل محيط زيست استان قم گفت: استقرار برخي واحدهاي صنعتي در حال شكل‌گيري است كه اين صنايع دير يا زود اثرگذاري منفي روي كيفيت هوا، آب و خاك دارد.
اثرگذاري منفي استقرار برخي واحدهاي صنعتي/ بحران درياچه نمك مغفول است
به گزارش قم نیوز، رحمان دانیالی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی رهبری اظهار کرد: این امر بزرگترین رویداد محیط زیست محسوب می‌شود و بزرگترین نقطه قوت در عرصه محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امسال دومین همایش بین‌المللی دین، فرهنگ و محیط زیست با همت علمای دینی و فضلای استان قم در مرکز کشور شکل گرفت، پیشنهاد داده شده تا استان قم دبیری همایش اسلام و محیط زیست را بر عهده بگیرد.

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به آموزش‌های زیست محیطی در عرصه‌های مختلف، گفت: اقداماتی در آموزش و پرورش و حوزه ویژه مبلغان دینی در زمینه اطلاع‌رسانی شفاف محیط زیستی و بیانات شیوای اسلامی در راستای محیط زیست انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست کشور با حوزه علمیه خواهران تفاهم همکاری منعقد کرده است.

دانیالی با بیان اینکه بحران دریاچه نمک مغفول است، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد روند رو به رشد تعداد روزهای دارای گرد و غبار بودیم که زیبنده شهر کریمه اهل بیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: بحث حق‌آبه‌های زیست محیطی یکی از اتفاقات خوبی است که رقم خورده، ولی عملیاتی نشده است که با وجود ابلاغ از سوی وزیر نیرو هنوز در دریاچه نمک محقق نشده است.

مدیرکل محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن توجه به برخی از مسائل زیست محیطی و شاید نداشتن توجه به شأنیت شهر کریمه اهل بیت(س) کمک به استقرار برخی واحدهای صنعتی در حال شکل‌گیری است که این صنایع دیر یا زود اثرگذاری منفی روی کیفیت هوا و زیست محیط آب و خاک دارد.

وی یادآور شد:‌ نمونه‌های عینی این واحدها بحث واحدهای هیدروکربنی است که هفته گذشته یکی از واحدها گرفتار آتش‌سوزی شد. واحدهای استحصال سرب از باتری فرسوده از دیگر موارد است که می‌تواند به تبعات زیست محیطی نامناسبی منجر شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfcedj.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما