چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 46448
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

تهدیدات دشمن نشانه ترس از روحانیت شیعه است

قم نيوز : قم نیوز: عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روحانیت شیعه اقتدار دشمنان را شکسته است، گفت: در هیچ زمانی به اندازه امروز، روحانیت به ویژه روحانیت شیعه در دنیا مطرح نبودند و تهدید‌هایی که توسط دشمنان انجام می‌شود نشان دهنده ترس آن‌ها از روحانیت شیعه است.
تهدیدات دشمن نشانه ترس از روحانیت شیعه است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در ششمین اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، اظهار کرد: بنده به سهم خودم از مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه از «حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی» که در طول سالیان دراز جز سخت‌کوشی و خدمت صادقانه چیزی از ایشان ندیدم تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه برگزاری منظم اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به فضای حاکم در حوزه‌های علمیه و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه دارند، برگزاری منظم اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار موثر است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران به تعداد انگشت شمار وجود داشتند، افزود: امروز حوزه‌های علمیه خواهران دوش به دوش حوزه علمیه برادران پیش می‌روند و فعالیت قریب به 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور گواهی بر این ادعا است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از نظر امکانات و ساختار پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند خاطرنشان کرد: بنده در سفرهایی که به شهرستان‌های مختلف داشتم، پیشرفت و تاثیر حوزه‌های علمیه خواهران را از نزدیک مشاهده کردم.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز روحانیت با گذشته خیلی متفاوت است گفت: روحانیت در هیچ زمانی مانند الان از امکانات رسانه‌ای، نیروی انسانی و... برخوردار نبوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در زمانی که بنده وارد حوزه علمیه قم شدم، امکانات حوزه بسیار محدود بود، ولی به فضل پروردگار در سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه از امکانات بسیار خوبی برخوردار شدند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه روحانیت شیعه اقتدار دشمنان را شکسته است، تصریح کرد: در هیچ زمانی به اندازه امروز، روحانیت به ویژه روحانیت شیعه در دنیا مطرح نبودند و تهدید‌هایی که توسط دشمنان انجام می‌شود نشان دهنده ترس آن‌ها از روحانیت شیعه است.

وی افزود: البته دشمنان نیز نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند، بنا بر این مسؤولیت ما به عنوان طلاب و روحانیون بسیار حساس‌تر و سنگین‌تر از گذشته شده است.

نماینده خبرگان رهبری در بوشهر با تاکید بر حفظ اصالت‌های حوزه اظهار کرد: نباید حوزه‌های علمیه را دستخوش تغییراتی کنیم که این تغییرات منجر به از بین رفتن اصالت‌های حوزه شود. البته حوزه‌های علمیه خواهران مانند حوزه برادران سابقه زیادی ندارند، اما در کنار حوزه برادران رشد کردند بنا بر این باید اصالت‌های حوزه که در چند قرن پاسخگوی نیازهای جامعه بوده، حفظ شود.

وی افزود: حفظ اصالت‌های حوزه‌ به این معنا نیست که در گذشته توقف کنیم، بلکه به این معناست طلابی تربیت کنیم که ادامه دهنده مسیر بزرگان باشند و جا پای بزرگان بگذارند و احساس بیگانگی با گذشته نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزه‌های علمیه علاوه بر توجه به نیازهای خود باید به نیازهای جامعه نیز توجه داشته و پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیز باشند بنا بر این دروس حوزه نباید با جامعه بیگانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت نمی‌تواند نسبت به ناهنجاری‌های جامعه بی‌تفاوت باشد ادامه داد: جامعه از نطر علمی و عملی نسبت به روحانیت حساس است بنا بر این ما باید نسبت به تحولات جامعه تکلیف محور باشیم و دغدغه جامعه باید عین دغدغه ما باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان علم محور و اخلاق محور بودن را از دیگر ویژگی‌های حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران باید علم محور و اخلاق محور باشند تا در آینده شاهد چهره‌های عالمه، فاضله و مجتهده‌ای باشیم که افتخار جامعه اسلامی هستند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfcjdj.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما