شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 29348
"تربیت ۸۰۰ هزار حافظ قرآن در یک‌سال از جلوه‌های ارزشمند نظام است"

لاریجانی:‌ مجلس شورای اسلامی از اجرای فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از برنامه‌های قرآنی حمایت می‌کند و در برنامه پنج ساله و همچنین در بودجه سالانه از این اقدمات حمایت شده است.
لاریجانی:‌ مجلس شورای اسلامی از اجرای فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کند
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی صبح امروز در مراسمی که در حرم حضرت معصومه (س) به مناسبت برگزاری آزمون کتبی مرحله سوم طرح حافظان قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به اقدامات قابل قبول سازمان اوقاف در ترویج تعالیم دین و قرآن کریم اظهار داشت: انجام این‌گونه اقدامات توسط دست‌اندرکاران سازمان اوقاف و مسئولان این سازمان قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینکه تربیت ۸۰۰ هزار حافظ قرآن در طول یک سال اقدام برجسته‌ای بوده که شایسته تقدیر است افزود: این گونه اقدامات از جلوه‌های ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه کسب معارف قرآنی دارای رتبه بر‌تر فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: حضرت زهرا (س) در روایتی فرموده‌اند که سه کار ارزشمند‌ترین اعمال در نزد من است که عبارتند از دیدن چهره پیامبر اکرم (ص)، تلاوت قرآن کریم و صدقه‌دادن که کار سازمان اوقاف مصداق عملی این روایت از حضرت زهرا (س) است.

لاریجانی با بیان اینکه قدم گذاشتن در راه قرآن آموزی بهترین انتخاب برای هر فرد است، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین پشتوانه برای انسان است و در روایات مختلف بر این موضوع تاکید شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روایات از معصومان (ع) نقل شده در روز قیامت که بندگان از اعمال ناشایست خود نگران هستند، قرآن کریم در چهره‌ای زیبا ظاهر می‌شود، گفت: در روز قیامت این قرآن است که انسان را نجات می‌دهد و در این زمان است که بنا به روایات فرموده‌اند هر کس در روز قیامت به میزان هر آیه‌ای از قرآن کریم که در دنیا تلاوت کرده باشد، مرتبه‌ای بالا‌تر در آخرت و بهشت را کسب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید از سازمان اوقاف برای ایجاد فضا برای جوانان در جهت کسب آموزه‌های قرآنی تقدیر کرد گفت: دوران جوانی بهترین زمانی است که باید از آن استفاده کرد و آن را در جهت قرآن آموزی صرف کرد.

لاریجانی با بیان این که مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های قرآنی حمایت می‌کند، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله و همچنین در بودجه سالانه از این اقدمات حمایت شده است. همچنین برای ارتقاء این جایگاه درسال ۹۴ برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdcfcmd0.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما