دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 47348
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خبر داد

اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستای قاهان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: همزمان با اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال از سوی سازمان میراث فرهنگی در روستاهای کشور، این طرح در روستای قاهان قم اجرایی شد.
اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستای قاهان
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در بازدید از روند اجرای این طرح در روستای قاهان اظهار کرد: در این طرح کارشناسان اعزامی سازمان میراث فرهنگی به روستای قاهان قم رفته و از نزدیک ضمن آشنایی با جاذبه‌های آن به بررسی ظرفیت‌‌های موجود در هر روستا، تامین زیرساخت‌ها و برنامه‌ ریزی برای استفاده بهینه از توان روستاییان می‌پردازند.

وی افزود: کارشناسان در گفت‌و‌گو با مردم محلی روستاها ضمن آگاهی از استعدادهای آنان به دنبال ایجاد اشتغال در روستاها با رونق صنعت گردشگری خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: در همین راستا برنامه‌هایی برای راهنمایی و مشاوره‌های لازم در موضوع‌های مختلف از جمله نحوه همکاری و تعامل با تورهای طبیعت گردی، راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌ گردی، احیای صنایع دستی، حفاظت از گونه‌های گیاهی و مسائل زیست محیطی، جاذبه‌های میراثی و نحوه اخذ مجوزهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روستای قاهان دارای مصوبه هیأت وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری است گفت: این روستا به خاطر ویژگی‌ها آب و هوایی و جذابیت‌های آن برای گردشگران نیازمند همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای طرح مطالعاتی و امکان سنجی و مکان یابی در خصوص ظرفیت‌های این روستا با محوریت طبیعت گردی، صنایع دستی و عرضه محصولات است.

رضایی ادامه داد: براساس این طرح، با استفاده از ظرفیت‌های محلی هر روستا رونق اقتصادی و اشتغال دوباره در روستاها فراهم می‌شود و روستاییان می‌توانند به عرضه تولیدات خویش و همچنین مشاغل خدماتی روی آوردند.

وی بیان کرد: برای بهره مندی گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری این روستا باید زیرساخت‌های گردشگری و پذیرایی از مسافران و گردشگران آماده شود ضمن اینکه باید زمینه احیای رشته‌های صنایع ‌دستی موجود و رشته‌های فراموش‌ شده به جد پیگیری شود.

رضایی با تاکید بر اینکه روستای قاهان دارای زیبایی‌های منحصر به فرد است گفت: روستای قاهان از توابع بخش خلجستان شهرستان قم در ۸۱ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد که دره قاهان، سرزمین چهار فصلی است که در هر زمان زیبایی‌های خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 قنات در دهستان قاهان شناسایی شده ‌است که هم اکنون مهم‌ ترین منبع تامین آب منطقه به شمار می‌‌آیند و به دلیل آب و هوای معتدل و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی از جمله باغات، رودخانه، چشمه و سایر اماکن سالانه پذیرای گردشگران زیادی است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfcmdj.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما