پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 12328
حسینی:

انتشار "مجله مکتب اسلام" نوری در ظلمات قبل از انقلاب اسلامی بود

قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار مجله " مکتب اسلام" را در زمان پیش از انقلاب اسلامی نوری در ظلمات و بستری برای پرورش نویسندگان دانست.
انتشار "مجله مکتب اسلام" نوری در ظلمات قبل از انقلاب اسلامی بود
به گزارش قم نیوز، سید محمد حسینی در همایش تجلیل از نیم قرن فعالیت و انتشار نشریه " مکتب اسلام" که پیش از ظهر پنج شنبه در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بنده از سال ۱۳۵۰ و از دوران نوجوانی با این مجله آشنا شدم و از آ ن بهره برده ام.

وی با بیان اینکه سیستم توزیع مکتب اسلام یک سیستم مردمی بود و به روستاها نیز ارسال می شد، گفت: این نشریه زبان گویای حوزه علمیه بود و به دلیل برخورداری از یک پشتوانه عملی مورد استقبال گسترده مردم قرار می گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این نشریه از هزار تا ۱۲۰ هزار تیراژ داشت، در همه جای جهان زمانی که می خواهند از اثری تجلیل کنند به قدمت آن اشاره می کنند و بنابراین نشریه ای که در زمان خود این تیراژ را داشته و بیش از ۵۰ سال در حال فعالیت است نیز باید مورد تجلیل قرار گیرد.

حسینی ضمن اشاره به اینکه این نشریه نهالی بوده که هم اکنون به شجره ای طیبه تبدیل شده است، گفت: این وظیفه ما است که حرمت بزرگانی مانند آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی تجلیل شود.

وی تاکید کرد: مکتب اسلام دریایی است که جمعی از بزرگان در آن پرورش یافتند و برای تجلیل از هریک از این عزیزان باید مراسمی خاص برگزار شود.

حسینی ادامه داد: این بزرگان در آن عصر اسلام را معرفی کردند و پاسخگوی سیل ابهامات بودند، این درحالی است که جمع کثیری از نیروهای تربیت شده نیز حاصل این نشریه اند.

وی دراین باره گفت: این مجله در دورانی ایجاد شد که اسلام را مانع پیشرفت می دانستند و ساواک نیز نظارت های سختی داشت، به واقع انگیزه این افراد در آن شرایط ستودنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حتی افرادی مانند بازاریان که کمک های مالی می کردند نیز در این ثواب شریکند، جالب است که آیت الله بروجردی نیز از این نشریه حمایت کردند و آن ها را تشویق به ادامه فعالیت کردند.

حسینی با بیان اینکه این نشریه حتی در چند مقطع نیز توقیف شده است، گفت: مکتب اسلام همچنین مطالبی به روز را منتشر می کرد و مقالاتی در زمینه وقایع و رویدادهای عصر خود عرضه می داشت.

وی تصریح کرد: از برکات این نشریه این است که بسیاری سلسله مقالات در آن بعد ها به صورت کتاب چاپ شده است، همچنین از نویسندگان این نشریه می توان به امام موسی صدر، عمید زنجانی، سید هادی خسروشاهی و علی حجتی کرمانی، شهید مفتح، باهنر، بهشتی وشهید مطهری اشاره کرد.

حسینی با اشاره به سوابق علمی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی اظهار داشت: این نشریه پایگاهی برای پرورش بزرگان و نویسندگان بزرگی بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfcmdy.w6d00agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

یزدان قاسمی
سلام.
افتخارم این است که از سال 1355 عضو ماهنامه پیام اسلام بودم از قم برای ما که در شهرستان بودیم ارسال میداشتند . از همان سالها به فرمایش شما با ایت الله مکارم و بزرگانی نامدار ان عصر اشنا شدم. همانطور در سهرما تنکابن با بزرگانی چون . دکتر ضیایی استاد فلسفی دکتر جواد مناقبی اقای محمودی و استاد فخرلدین حجازی و...و. بعد از انقلاب و آغاز جنگ اولین جانباز غرب مازندران شدم گرچه امروز با گذشت 42سال هنوز فقط بدلیل نداشتن صورت ثانحه نتونستم اثبات کنم جانبازیم رو شرمنده باورها و اعتقاد دیرینه ام شدم..فعلا در نوبت باتری قلب بعد از عمل قلب باز در بسترم. که هر روزران تر هم میشود. بهر حال یاد دوره های قبل بخیر که بدون قسم بر اساس اعتقاد دینی باورم داشتند... درود بر شما که خاطره شیرینم رو زنده کردید. ایکاش مابقی عمرم رو فقر آلوده نسازد.آمین😴