پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 40688
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

پیام دهه کرامت نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام دهه کرامت به عالم این است که نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین، کلام خدا و پیام و ارزش‌هایی است که پرچمدار آن ایران اسلامی است.
پیام دهه کرامت نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم خطبه خوانی و آغاز جشن‌های دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: در دهه کرامت سخن از کریم و کرامت بوده و در می‌یابیم که در فرهنگ دینی و قرآنی ما کرامت دارای چه منزلت و جایگاهی است.

وی با اشاره به اینکه از کرامت به معنای بزرگی و بخشندگی یاد کرده‌‌اند اضافه کرد: در آیات نورانی قرآن آمده است که یک کرامت ذاتی و یک کرامت اکتسابی برای انسان لحاظ شده است. کرامت به لحاظ ذاتی در آن چیزی است که انسان با سایر موجودات عالم تفاوت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کرامت اکتسابی را باید کسب کرد، افزود: این کرامت باید از کتاب کامل و انسان کامل کسب شود و انسان اگر بخواهد به جایگاه کرامت برسد باید به قرآن کریم، رسول کریم و انسان‌های برجسته با کرامت توجه کرده و از ایشان تاسی کند.

وی با بیان اینکه منشا کرامت، خلیفة‌اللهی انسان است، اضافه کرد: انسان برای رسیدن به جایگاه خلیفة‌اللهی باید به سیره رضوی و فاطمی تمسک کند.

رئیسی با اشاره به اینکه هر بخشندگی کرامت نیست، ‌گفت: برخی برای تحکیم موقعیت، برخی برای جلب توجه دیگران و برخی برای دستیابی به منافع کرامت و بخشندگی دارند؛ آیا این بخشندگی‌ها کرامت است؟

وی با اشاره به اینکه برکات بسیاری در پرتو دهه کرامت وجود دارد، اضافه کرد: این سنت حسنه بسیار ارزشمند است که در این ایام در خانه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) رفته و کرامت بیاموزیم و در زندگی خود اهل کرامت شویم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خلافت انسان جلوه‌ای از کرامت انسان است، افزود: اینکه انسان نسبت به خودش بصیرت داشته جلوه‌ای از کرامت انسان است.

وی اظهار کرد: غربی‌ها در عالم شعار حقوق بشر را بر زبان جاری می‌کنند و حقوق بشر آنها گوش بشر را کر کرده است ولی باید پرسید آیا تز شما در عالم جواب داد؟ با وجود جنایت‌های شما در فلسطین، لبنان، یمن و... آیا نگاهی به انسان و جایگاه او شده و آیا حقوق بشر حفظ شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: آیا وقتی از عالم جلیل القدر که خودش قانون اساسی بحرین را نوشته سلب تابعیت شود، قانون و حقوق بشر رعایت شده است؟ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از کرامت انسانی دفاع می‌کند و آل خلیفه دنباله‌رو پستی بوده و حرکتی بر خلاف همه مقررات بین‌المللی رقم زده است و دنیا باید در برابر این جنایت و سلب تابعیت و خدشه وارد کردن بر کرامت انسانی ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه در کنار مضجع نورانی فاطمه معصومه(س) و در ایران اسلامی کرامت انسان را دنبال می‌کنیم، بر ضرورت بزرگداشت مقام فاطمه معصومه(س) و حضرت رضا(ع) تاکید کرد و گفت: ما داعیه‌دار حکومت انبیا و داعیه‌دار امتداد عاشورا هستیم و نجات انسان در گرو توجه به این ذات‌های مقدسه است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پیام دهه کرامت به عالم این است که نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین، کلام خدا و پیام و ارزش‌هایی است که پرچمدار آن ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: آنچه که می‌تواند صلاحیت توزین برای وزن کردن کرامت انسان را داشته باشد وجود مبارک علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است.

رئیسی بیان کرد: امیدواریم که به برکت کریمان ما هم از کرامت بهره‌مند شویم و جامعه بشری امروز پیام کرامت امامان و انسان‌های ربانی را دریافت کرده و در روش خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfcvdj.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما