شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 48068
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

دولت شعارهایش را عملی نکرد/خام‌فروشي با اقتصاد مقاومتي منافات دارد.

قم نيوز : قم نیوز: عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: می توان بیان کرد دولت جديد در مقايسه با دولت‌هاي پيشين دولت حرف است تا عمل، به اين معنا كه شاهد شعارهاي فراواني از سوي دولت بوديم در حالي كه در مقام عمل آنها برآورده نشد.
دولت شعارهایش را عملی نکرد/خام‌فروشي با اقتصاد مقاومتي منافات دارد.
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد نوروزی امروز،‌ با اشاره به ارزیابی اقدامات دولت یازدهم اظهار کرد: این ارزیابی را می‌توان با توجه به اهداف، ایده‌ها و شعارهایی که در آغاز روی کار آمدن و نتایج و دستاوردهایی که اکنون شاهد هستیم مورد بحث و ارزیابی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از ویژگی‌های دولت جدید در مقایسه با دولت‌های پیشین این است که بیشتر دولت حرف است تا عمل، به این معنا که شاهد شعارهای فراوانی از سوی دولت بودیم در حالی که در مقام عمل آنها برآورده نشد و منکر قول و قرارهایی شدند که وعده داده شده بود هرچند حافظه تاریخی مردم یادآور شعارها است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه نکات اقتصادی فراوانی در فرمایشات رهبری مورد توجه است گفت: در حقیقت اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی در زمینه اقدام و عمل وجود دارد ولی دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی بنا به تعریف رهبری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه درباره اقتصاد مقاومتی صحبت کرده یا قرارگاهی را طراحی کند، هر دولتی این اقدام را انجام می‌دهد و از جمله این امور اصلاح ساختار مالی جامعه است.

نوروزی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی معنا و ویژگی خاصی دارد که شاخص‌های آن در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمده است، هرچند دولت کنونی در مقام عمل پایبند به این نکته نیستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به مسئله خام‌فروشی نفت در دولت یازدهم گفت:‌ دولت برای خود تعریف خاصی از اقتصاد مقاومتی دارد ولی تلقی عموم مردم برگرفته از فرمایشات رهبری این دیدگاه است که بدون تردید خام‌فروشی با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل از دهه دوم انقلاب به این طرف همواره یکی از ایده‌ها و آرمان‌هایی که پیگیری می‌شده و به عنوان سیاست کلان مطرح بوده کم کردن وابستگی به نفت است و یکی از افتخارات دولت این است که توانسته صدور نفت را افزایش دهد که بر خلاف سیاست کلان است.

نوروزی عنوان کرد: با توجه به نیروهای فعال در جامعه باید این ماده خام و سایر صادرات خام به ارزش افزوده تبدیل شود و کالاها صادر شود، این اقدام می‌تواند اشتغال‌زایی ایجاد کند تا به لحاظ اقتصادی برای مملکت مقرون به صرفه باشد.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: بدون تردید اعمال اصل 44 می‌تواند یک انقلاب اقتصادی در جامعه ایجاد کند ولی متأسفانه دولت‌ها در این زمینه موفق نبودند و رانت و برخی از مشکلات دیگر مانند فساد اقتصادی به وجود آمد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: اگر دولت بنا دارد به سمت خصوصی‌سازی برود تلاش می‌کند قانون را دور بزند به طوری که بر اساس ظاهر خصوصی‌سازی می‌شود ولی دولت همچنان بزرگ است و چابک نیست.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfcxdj.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما