قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل روابط عمومی استانداری قم از گذشت شخصی استاندار قم از مدیرمسئول یکی از پایگاه‌های خبری قم که با شکایت استانداری قم بازداشت شده بود، خبر داد.
محمد علیزاده طباطبائی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم.
محمد علیزاده طباطبائی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم.
محمد علیزاده طباطبائی که در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز سخن می‌گفت، با اشاره به گذشت شخصی استاندار از روزنامه نگار قمی که در بازداشت به سر می‌برد، اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش راضی به بازداشت شدن این فرد نبود، بلکه مایل به آشکار شدن مسائل به درستی است.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل استانداری قم افزود: پیش از ظهر امروز استاندار قم از حق خود گذشت کرد و دستور پی گیری کار برای آزادی فرد بازداشت شده را صادر کرد. این دستور به معاونت حقوقی ابلاغ شد تا گذشت شخصی آقای استاندار به اطلاع قاضی محترم برسد.
علیزاده طباطبائی خاطرنشان کرد: تعامل استاندار محترم قم با رسانه‌ها در سطح خوبی است، در عین حال حق پی گیری برای روشن شدن حقیقت به طور شخصی برای هر کسی محفوظ است.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت ادامه بازداشت مدیرمسئول بازداشت شده قمی، گفت: هنگامی گذشت شخصی استاندار به دستگاه قضائی اطلاع داده شد، امکان اداری آزادی وی وجود نداشته است اما امیدواورم فردا صبح، در اولین فرصت، با مساعدت قاضی محترم پرونده، زمینه آزادی این فرد فراهم شود.

شکایت استانداری از مدیرمسئول یکی از پایگاه های خبری دارای دو جنبه شخصی و عمومی است که با گذشت استاندار، احتمالا قرار منع تعقیب از این جهت صادر می شود اما جنبه عمومی جرم که با اعلام معاونت حقوقی استانداری به قاضی پرونده، مورد رسیدگی قرار گرفته است، همچنان باز است و صدور قرار مقتضی در این باره، به نظر قاضی بستگی دارد.

در صورت صدور قرار مجرمیت در مورد جنبه عمومی جرم، مدیرمسئول بازداشت شده می تواند با تامین قرار مد نظر قاضی پرونده آزاد شده و تا موعد تشکیل دادگاه که باید با حضور هیئت منصفه باشد، حسب دستور قاضی به فعالیت مطبوعاتی خود ادامه داده یا این فعالیت نیز ممکن است به دستور قاضی متوقف شود.

در مورد بازداشت مدیرمسئول یکی از پایگاه های خبری قم اینجا بیشتر بخوانید.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcfcxdm.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما