شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 50038
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم خبر داد

وصول 127 میلیارد تومان معوقات بانکی در سال گذشته

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از وصول 6 میلیارد و 500 میلیون تومان معوقات بانکی در دو ماه نخست سال گذشته یاد کرد و گفت: امسال 10 میلیارد و 253 میلیون تومان معوقات را وصول و به چرخش اقتصادی استان کمک کرده‌ایم؛ این آمار در پایان سال گذشته نزدیک به 127 میلیارد تومان بوده است.
وصول 127 میلیارد تومان معوقات بانکی در سال گذشته
وصول 127 میلیارد تومان معوقات بانکی در سال گذشته
به گزارش قم نيوز، سیروس سلامتی ظهر امروز طی نشستی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ادراه‌کل ثبت اسناد و املاک استان قم برگزار شد، با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک قدمتی بیش از 100 سال دارد، اظهار کرد: این مجموعه با ارائه خدمات مختلف ثبتی در تثبیت حقوق جامعه، تامین امنیت اجتماعی، بهداشت حقوقی و کاهش پرونده‌های قضایی نقش به سزایی دارد.

وی اضافه کرد: اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، دفاتر ازدواج و مراکز اسناد رسمی استان زیرنظر این اداره‌کل در حال فعالیت هستند؛ شعب اجرای اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کارهای مختلف محاکم به غیر از حبس فیزیکی افراد را انجام می‌دهند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با اشاره به اینکه 13 هزار و 339 جلد سند مالکیت برای مسکن مهر منطقه پردیسان صادر شده است، عنوان کرد:‌ تکمیل پستی کردن روند ارتباط با مراجعه کنندگان سبب کاهش حضور فیزیکی افراد در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان شده است.

وی از اجرای طرح شمیم در راستای جلوگیری زمین‌خواری و تعارض‌ها یاد کرد و ادامه داد: در مجموع دو هزار و 551 فقره در این طرح نقشه‌برداری شده است؛ اداره ثبت اسناد پرونده‌ای که امحا شود ندارد به همین علت پنج میلیون برگ را تا کنون اسکن کرده و تا پایان امسال نیز چهار میلیون دیگر را اسکن خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال 95 تفکیک هفت هزار و 500 قطعه زمین انجام شده است، عنوان کرد: 9 هزار و 600 مورد سند تک برگی طی دو ماه سال جاری صادر شده در حالی که سال گذشته طی همین بازه زمانی این آمار 6 هزار و 52 مورد بوده است.

سلامتی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر 26 هزار و 105 سند مالکیت صادر شده است، اظهار کرد: میزان ازدواج‌ها طی دو ماه اخیر امسال هزار و 615 مورد بوده و این میزان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 104 مورد کاهش یافته اما آمار طلاق نیز 90 مورد کاهش داشته است.

وی از وصول 6 میلیارد و 500 میلیون تومان معوقات بانکی در دو ماه نخست سال گذشته یاد کرد و گفت: امسال در این مدت 10 میلیارد و 253 میلیون تومان معوقات را وصول و به چرخش اقتصادی استان کمک کرده‌ایم؛ این آمار در پایان سال گذشته نزدیک به 127 میلیارد تومان بوده است.

سلامتی با تاکید بر اینکه پنج درصد از معوقات وصولی بانک‌ها به عنوان درآمد در اختیار اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان قم قرار داده می‌شود، گفت: میزان این مبلغ در سال گذشته 485 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان قم در سال گذشته نزدیک به 16 میلیارد و 930 میلیون تومان بوده است که در میان دستگاه‌های اجرایی هیچ کدام این میزان درآمد را ندارند طی دو ماه اخیر نیز میزان درآمد به دو میلیارد و 470 میلیون تومان رسیده که نشان از افزایش 230 میلیونی درآمد این اداره‌کل نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcxdt.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما